Inlägg från: mamma isabell |Visa alla inlägg
  • mamma isabell

Cambridge för viktminskning...

Hej alla :) Jag hoppar gärna på här. Härligt att kunna få lite pepp och motivation! Jag började i måndags 10/1-11. Startvikt: 77,7. Längd: 165 cm. Målvikt: 60 kg. Jag går på ren kur och det har vart en tuff vecka minsann. Sist jag vägde mig hade jag gått ner 2,7 kg och det var i onsdags. 2 kg är vatten det vet vi :) Jag och maken har vart i Tyskland 1 dag och jag körde på med renkur där trots alla frestelser man utsätts för. Är sååå sugen på taco ikväll, MEN jag ska inte trilla dit. Nu ska jag gå ned mina kilon, äta kan jag göra sen. Har gått på Cambridge förut, men saknade då den riktiga motivationen och järnviljan. Har dessutom denna gång jobbat innan jag började med att ändra hela familjens livsstil, vi tränar och äter sunt. Inte jag just nu äter förstås ;). Längtar till att komma hem och kolla vågen, hoppas hoppas. Maken min kör kombinerad kur, vi stöttar varann. Heja på er alla, ska bli roligt att följa denna tråd. Lycka till :D

• mamma isabell

Dag 5. Vägde mig nyss, -3,7. Men Gud vad motivationen tryter nu :( Gubben började samtidigt men på kombinerad kur. Han heter en helt vanlig middag med barnen på kvällen. Och ändå har han gått ner 5 kg... Glad för hans skull men vad fan?! Här plågar man på renkur och lider av att inte äta. Varför så orättvist. Och han har inte fler kilo att behöva gå ned än mig. Gahhh, vilken bajs fredag. Fredagsmys jo eller hur?! Så nu har jag fått beklaga mig lite då känns det bättre. Sitter i källaren vid tven och äter min kycklingsoppa. De andra äter kebab tallrik, snyft. Låter inte min bantning påverka familjen, men idag var jag bara tvungen att inte sitta med vid matbordet. Hoppas ni andra har en bättre dag :)

• mamma isabell

Idag mår jag bättre :) piggare och gladare och tycker inte det är lika jobbigt :) Idag visade vågen på 73,1. -4,6 på dag 6 :D

• mamma isabell

Dag 7 avklarad och vågen visar 72,9 alltså -4,8 kg. Det är jag väldigt nöjd med. Men nu står jag i valet eller kvalet om jag ska fortsätta ren kur 1 vecka till eller om jag ska börja trappa upp och köra kombinerad istället. Vill ju börja träna simning ordentligt och på ren kur blir jag trött för minsta lilla. Hur har ni gjort. Har ni forward gått ned i ok takt när ni kör kombinerad?

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...