• gambia90

Cambridge för viktminskning...

Hej tjejer, jag ansluter mig.
    jag är en 30årig trebarnsmamma (3 pojkar under 4 år varav en är 6 månader)
    I måndags ställde jag mig på vågen: 93,8 kg och jag är 1,74 lång.
    Jag vill ned ca 17- 20 kg och har sedan i måndags börjat med kombinerad kur.

Jag ammar fortfarande den minsta samtidigt som jag lär honom äta gröt etc så jag kan inte köra ren kur än.
    Detta skall jag dock göra så fort amningen är över.
    Mitt mål är alltså ca 17-20kg - innan juli detta år då vi åker till new york.

Jag tränar tre gånger i veckan från och med i måndags: zumba, styrkepass och medeljumpa.
    De dagar jag tränar känner jag dock att jag måste äta något extra för att orka med träning, barn etc.

Frukost: shake
    lunch: shake
    middag: det som familjen äter
    träningsdagar: llite extra mat eller någon smörgås.
    jag har slutat med godis och läsk helt vilket nog är det svåraste för mig då jag lätt kunde trycka imig två paket bragokakor per dag.

• gambia90

Fuck it! nu kör jag ren kur.

jag har så svårt att inte överäta om jag kör kominerad.

Det slinker ned en våffla, en macka etc utan att man tänker på hur mycket kalorier det egentligen är.
    bara ca 800gram ned på 6 dagar trots kominerad kur och träning, det visar mig att jag har överätit.

Nu har jag satt upp en lapp på kylskået där det stå:

NEJ!

Tänk på dina mål och vad du vill i livet. det är inte värt det

och mitt mål nu är att gå ned i vikt så jag slipper känna mig gravid ;)

Lilla bebisen har tackat jag till gröt och välling. Även lite potatis/palsternack puré slinker ned så nu kör jag !!
    heja mig!

• gambia90

Ok, första dagen renkur är inte över än men jag känner mig stark.
    Har lagat lasagne till barnen och smörgåsar utan att bli ens lite sugen.

jag är hoppfull och bestämd!

skönt att skriva av sig här för de flesta jag talat med tycker att jag är lite knäpp som har börjat med detta.

• gambia90

tjoho, nu är det kväll och dag 1 är bakom mig ;)
    jag , jag kommer skriva här varje dag , flera gånger, för jag älskar mat och kakor så detta blir verkligen en prövning ...så jag behöver babbla av mig.

träningspasset idag var skittråkigt men imorogn blir det ZUMBA ...längtar

• gambia90
    Ponzo skrev 2011-01-16 20:40:31 följande:

Dag 14 avslutad idag på ren kur. Vägde mig idag och blev lite halvknäckt...:
    Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen! 
    En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...

men totalt är det ju ca 4,5kg på två veckor!
    Tänk vad det blir om du ger det två veckor till ;)
    heja dig!
  • gambia90

Min man åt just en ostmacka med gurka på och det var lite jobbigt ;)
    Men jag känner fortfarande att jag fixar detta! Kul.

Förut när jag testat cambridge har jag alltid fuskat lite och tänkt att några kakor gör väl ingenting
    men nu jäklar!
    ikväll blir det zumba

• gambia90

OK. dag 2 avslutad och början på dag tre men renkur.
    Vågen visar -2,5 kg men det är väl bara vatten.

jag trodde träningen skulle göra mig tröttare och mer slut, men utan den hade jag nog gett upp. jag har blivit mycket piggare sedan jag började träna, piggare och gladare.

inatt drömde jag att jag åt en pizza och att jag sedan fick en sådan ångest över att jag brutit den renakuren så jag ville kräkas upp allt....
    Det är första gången i mitt liv jag drömde om mat

• gambia90
    gladare skrev 2011-01-18 11:14:14 följande:
    @gambia90 håll ut snart väder det igen. Så håll ut nu bara tänk framåt o aktivera dig med nåt så inga knastankar ploppar upp
    hi hi  jag håller på rensa kökslådorna och garderoberna ;)
  • gambia90

Fy fan! jag har precis gjort mackor till barnen och måste laga mat nu.....usch..
    nu går tankar igenom huvudet - är det värt detta, är det värt att inte äta bara för att bli smal?

jag hoppas bara att hjärnmonstren försvinner snart!

• gambia90
    gladare skrev 2011-01-19 08:14:47 följande:
    Om du dricker vatten innan påsen slipper du illamående enl min konsulent
    Men det var innen påsen. Det är bättre nu sedan jag har druckit min shake, lite vatten och gått på promenad med barnen till förskolan.

jag är glad att jag bet ihop och itne tryckte i mig en macka.

Vågen visar -3 kg, Och jag är i början på dag 4
  • gambia90

jahapp då åkte jag dit. efter ett hårt pushpass och tappat humöret på barnen (4 år, 3år och 6 månader) beslöt jag mig för kominerad kur.
    Vågen visar -4 kg så det är en bra start men nu kommer jag väl gå upp något kilo för vätskan...
    men med tre träningspass i veckan och cambridge kombkur så kommer jag väl fortsätta gå åt rätt håll men inte lika fort

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...