Cambridge för viktminskning...
Smakar gott och inte havrevälling.
Har gått ner 20 kg, ska plocka bort 10 till för o komma ner på drömvikten
Började på 42/44 i stl på byxor, idag har jag en 38:a
Jag började på Cambridgekuren igår. Behöver gå ner 20 kg då är jag riktigt nöjd, men sen hade jag gärna gått ner 10 kg till, men det är i så fall "bara" skönhets kilon".
Men mitt första del mål är 10 kg, så får se hur lång tid det tar. Jag hoppas det inte tar längre tid än 4 veckor på ren kur. För sen behöver jag nog trappa upp lite och äta ett lagat mål till lunch. Men fortsätta med påsarna morgon och kväll.
Min sambo ska peppa mig i detta, han ska också börja träna. Tyvärr kan vi inte träna ihop då vi har en son som en av oss måste ta hand om. Så vi får försöka få ihop det ändå.
Jag tänkte börja gå till simhallen och där finns även ett motionsrum med trappmaskin, crosstrainer, cyklar och olika styrketräningsredskap.
Tänkte försöka köra en timme i motionsrummet, och sen efter det simma. Får börja med det en gång i veckan till en början, vet inte om jag hinner få till mer kvällar i veckan då jag jobbar kvällar och dessutom min sambo också vill iväg o träna en dag i veckan.
Får försöka komma iväg på prommenader också, men det är svårt att gå här nu, är så satans halt o kallt.
Hej allihop!
Nu har jag kört Cambridge i en vecka, Har kört ren kur och inte fuskat!
Har gått ner 3.3 kg första veckan.
Startvikt va 86.1 kg.
Vill gå ner 20 kg, men tar först delmål 1: 10 kg. Det känns som jag är på god väg.
I fredags träffades vi kollegor och hade italiensk afton, jag hade till och med lagat en paj. Men jag drack bara min cambdrige och vatten! Fastän det ställdes fram godis o choklad framför en på bordet. Kände mig så stark och duktig. Jag är verkligen super motiverad nu! Kollekorna peppar mig också.
Har dock inte talat om det för min familj (alltså syster och pappa) för dom är så emot pulverdieter och bara kankar ner på mig, jag behöver positiv energi! Min sambo stöttar mig i detta.
vägde 67 när vi träffades och då va jag nöjd med mig själv. Sen gick jag upp lite "kärlekskilon" till 74, sen blev jag gravid och gick upp till 86kg, sen käka jag bara en massa gott, fika, godis osv när man va mammaledig och sen fortsatte det utför.. till 83 kg.
Lyckades gå ner 3 kg på 3 veckor i höstas med GI kickstart, det funkade också bra tyckte jag. Men sen gick jag upp dom 3 kg plus 3 kg till.
Så när jag ställde mig på vågen innan jul så kände jag att nu måste det få ett stopp! Jag känner mig inte vacker, jag mår sämre, kläderna sitter inte snyggt, jag orkar inte lika mkt, känner att magen är ivägen osv, ser gravid ut.
Så nu kämpar jag verkligen på! Hade tänkt köra ren kur 4 veckor till att börja med och se hur mkt jag går ner. Så 3 veckor kvar. Hade hoppats på att gå ner 10 kg nu, men är tveksam om jag kommer göra det i denna takten. Ska börja simma också en gång i veckan (hinner tyvärr inte komma iväg på mer).
Sen får jag se om jag kör ren kur ett tag till (går det så här lätt som det gör nu, så varför inte?) Eller om jag kör kombinerad kur.
Jag har kissat på stickor och jag klev in i ketos 3dje dagen. Borde man inte tappat mer än 3.3 kg första veckan? 2 kg är ju vatten.. så då har jag bara gått ner 1.3 kg första veckan. Lite missnöjd är jag. Men jag kämpar på. Har minskat 1 cm runt magen och låren.
Dag 14 avslutad idag på ren kur. Vägde mig idag och blev lite halvknäckt...:
Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen!
En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...
Hej allihop, veckovägning idag, minus 8.3 kg på 4 veckor blev resultatet. Har inte hunnit mäta mig än, har nämligen haft fullt upp halva natten och dagen med att ta hand om min 22 månader gamla son som åkt på vinterkräksjukan! Den härjar nämligen på dagis, och nu va det hans tur.
Kaskad spyor hela tiden, tvättar hela tiden. Tycker så synd om honom.
Han har spytt ner både mig och min sambo så vi lär väl få det när som helst! Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma in idag, jobbar med äldre funktionshindrade och vill inte smitta ner dom och personalen. Så det är mindre kul.
Så jag kanske gå ner några extra kilon nu då haha.. inget ont som för något gott med sig eller? Men jag hatar verkligen att kräkas..
Men jag ska köra på med kuren i alla fall, ska inte fuska. Så länge jag mår illa osv så kör jag på enbart vatten, det skulle jag ändå gjort om jag inte gått på kur.
Sen tar jag kuren som vanligt då.. Haha bra o va förberedd :)