Inlägg från: Sophiebysophie |Visa alla inlägg
  • Sophiebysophie

Cambridge för viktminskning...

Underbara ungar skrev 2011-01-03 06:54:57 följande:
    Det är värt varenda krona! 
    Smakar gott och inte havrevälling.
    Har gått ner 20 kg, ska plocka bort 10 till för o komma ner på drömvikten
    Började på 42/44 i stl på byxor, idag har jag en 38:a  
    Vad duktig du är! Hur lång tid tog det? Gick du enbart på ren kur? Motionerade du samtidigt och i så fall ungefär hur mkt?
  • Sophiebysophie

Jag började på Cambridgekuren igår. Behöver gå ner 20 kg då är jag riktigt nöjd, men sen hade jag gärna gått ner 10 kg till, men det är i så fall "bara" skönhets kilon".

Men mitt första del mål är 10 kg, så får se hur lång tid det tar. Jag hoppas det inte tar längre tid än 4 veckor på ren kur. För sen behöver jag nog trappa upp lite och äta ett lagat mål till lunch. Men fortsätta med påsarna morgon och kväll.

Min sambo ska peppa mig i detta, han ska också börja träna. Tyvärr kan vi inte träna ihop då vi har en son som en av oss måste ta hand om. Så vi får försöka få ihop det ändå.

Jag tänkte börja gå till simhallen och där finns även ett motionsrum med trappmaskin, crosstrainer, cyklar och olika styrketräningsredskap.
    Tänkte försöka köra en timme i motionsrummet, och sen efter det simma. Får börja med det en gång i veckan till en början, vet inte om jag hinner få till mer kvällar i veckan då jag jobbar kvällar och dessutom min sambo också vill iväg o träna en dag i veckan.

Får försöka komma iväg på prommenader också, men det är svårt att gå här nu, är så satans halt o kallt.

• Sophiebysophie

Hej allihop!

Nu har jag kört Cambridge i en vecka, Har kört ren kur och inte fuskat!
    Har gått ner 3.3 kg första veckan.
    Startvikt va 86.1 kg.
    Vill gå ner 20 kg, men tar först delmål 1: 10 kg. Det känns som jag är på god väg.

I fredags träffades vi kollegor och hade italiensk afton, jag hade till och med lagat en paj. Men jag drack bara min cambdrige och vatten! Fastän det ställdes fram godis o choklad framför en på bordet. Kände mig så stark och duktig. Jag är verkligen super motiverad nu! Kollekorna peppar mig också.
    Har dock inte talat om det för min familj (alltså syster och pappa) för dom är så emot pulverdieter och bara kankar ner på mig, jag behöver positiv energi! Min sambo stöttar mig i detta.
    vägde 67 när vi träffades och då va jag nöjd med mig själv. Sen gick jag upp lite "kärlekskilon" till 74, sen blev jag gravid och gick upp till 86kg, sen käka jag bara en massa gott, fika, godis osv när man va mammaledig och sen fortsatte det utför.. till 83 kg.
    Lyckades gå ner 3 kg på 3 veckor i höstas med GI kickstart, det funkade också bra tyckte jag. Men sen gick jag upp dom 3 kg plus 3 kg till.
    Så när jag ställde mig på vågen innan jul så kände jag att nu måste det få ett stopp! Jag känner mig inte vacker, jag mår sämre, kläderna sitter inte snyggt, jag orkar inte lika mkt, känner att magen är ivägen osv, ser gravid ut.

Så nu kämpar jag verkligen på! Hade tänkt köra ren kur 4 veckor till att börja med och se hur mkt jag går ner. Så 3 veckor kvar. Hade hoppats på att gå ner 10 kg nu, men är tveksam om jag kommer göra det i denna takten. Ska börja simma också en gång i veckan (hinner tyvärr inte komma iväg på mer).
    Sen får jag se om jag kör ren kur ett tag till (går det så här lätt som det gör nu, så varför inte?) Eller om jag kör kombinerad kur.
    Jag har kissat på stickor och jag klev in i ketos 3dje dagen. Borde man inte tappat mer än 3.3 kg första veckan? 2 kg är ju vatten.. så då har jag bara gått ner 1.3 kg första veckan. Lite missnöjd är jag. Men jag kämpar på. Har minskat 1 cm runt magen och låren. 

• Sophiebysophie
    Viggos Mamma01 skrev 2011-01-11 12:58:26 följande:
    Hej på er !

Jag började med min kur igår,alltså inne på 2:a dagen.
    Jag vill gå ner 25 kg, hoppas hoppas att denna kur ger resultat =)

Har köpt för 5 veckor,så tänkte köra på ren kur tills jag börjar nå min målvikt.
    Sedan gå över till kombinerad kur.

Jag väger (igår) 93.6 och är 172 cm lång.
    Mitt midjemått var 108 cm,precis ovanför naveln.

Nu jääävlar ska kilorna rasa =)

Hur har det gått för er alla?
    Hur mkt gick ni ner första veckan?
    Midjemått etc?

puss på er !
    Hej
    Jag är på v.2 på 2a dagen, Gick ner 3.3 kg första veckan. Är 167 cm lång och starvikten va 86.1 kg. Vill gå ner 20 kilo i alla fall, då är jag nöjd. Men gärna några skönhetskilon till. Men jag gör upp delmål, först -10 kg, så får jag se hur lång tid det tar.
    Jag tycker det går väldigt lätt att gå på ren kur, så jag kör på nu så länge det går. Sen har jag tänkt trappa upp med ett mål om dagen men ändå äta cambridge morgon och kväll. Jag åt mkt smörgåsar på kvällarna förr och det är inte nyttigt.
    Jag minskade förresten ner 1 cm i midjan och runt låret, minskade även lite runt bysten :(
  • Sophiebysophie
    Syster C skrev 2011-01-14 08:27:35 följande:
    Jahopp, påbörjar dag 14 idag och vågen imorse visade -5.8 kg
    Visst hade jag hoppats på mer ( klart man vill!!) men antar att jag ska vara nöjd. Inte ofta man går ner så mycket på 2 veckor :)

Storsonen har magsjuka och Lillsonen troligen halsfluss, så helgen kan bli spännande. Får se om även vi vuxna åker på något och VAD iså fall?
     TREVLIG HELG ALLA!
    Och HEJJA OSS!!!!
    Det ska du vara nöjd med! Jag är på dag 13 och i morse visade vågen -4,5 kg, du har alltså gått ner 1.3 kg mer än mig! Fast du är en dag före, men det kan bara handla om något hundragram.
    Vad hade du för startvikt? Jag hade 86 kg.
  • Sophiebysophie
    Ponzo skrev 2011-01-16 20:40:31 följande:

Dag 14 avslutad idag på ren kur. Vägde mig idag och blev lite halvknäckt...:
    Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen! 
    En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...

För det första är det bästa att väga sig direkt på morgonen efter toabesöket, utan kläder. Gör det varje dag så får du en rättvis vikt.

Men 4.2 kg är inte lite totalt på 2 veckor ändå. Jag gick ner 5 kg på 14 dagar, men då väger jag mig som sagt på morgonen. Du hade ju vätska osv i dig, så om du väger dig i morgon bitti så ska du allt se att vågen visar mindre!
  • Sophiebysophie
    Tvillingmamma09 skrev 2011-01-16 17:17:16 följande:
    Hoppar tyvärr av denna tråd nu, klarar inte cambridge trots att jag verkligen vill. idag fick jag gå ifrån ett träningspass efter halva tiden bara för att jag blev så illamående så jag behövde spy, min kropp klarar de verkligen inte. Och jag vill inte heller pausa med träningen då jag ser det som viktigt att samtidigt som viktminskning pågår att kroppen tajtas till. Så jag går över på GI nu och hoppas på att de ska fungera bättre. Men jag önskar er all lycka!
    Jag kan rekommendera att köra GI Kickstart, den körde jag 3 veckor i höstas, det funkar verkligen, men tar ju längre tid. Jag gick ner 3 kg på 3 veckor, alltså 1 kg i veckan. Men jag tränade ingenting då. Åt jätte gott!
    Blev mycket keso, ägg, skinka, ost, kött osv.

Så om du inte klarar av CK så är GI ett bra alternativ.
  • Sophiebysophie
    mamma isabell skrev 2011-01-17 08:31:27 följande:
    Dag 7 avklarad och vågen visar 72,9 alltså -4,8 kg. Det är jag väldigt nöjd med. Men nu står jag i valet eller kvalet om jag ska fortsätta ren kur 1 vecka till eller om jag ska börja trappa upp och köra kombinerad istället. Vill ju börja träna simning ordentligt och på ren kur blir jag trött för minsta lilla. Hur har ni gjort. Har ni forward gått ned i ok takt när ni kör kombinerad?
    Kör en vecka till, då kommer du gå ner ca 2 kg till, det är ju så enkelt när man väl är inne i det! Det värsta är ju i början.
    Blir lite avvis att du väger så lite som 72.. jag ligger på 80.7 kg, har gått ner 5 kg nu på 2 veckor. Men jag tycker det går jätte enkelt så jag kör på, hade först tänkt köra 4 veckor eller 10 kg. Men nu är jag så jäkla sporrad och motiverad att jag kan hålla på hur länge som helst känns det som, så jag ska köra februari ut också.
    Alltså 6-7 veckor till! Sen borde jag väga runt 65 kg hoppas jag.
  • Sophiebysophie
    Ponzo skrev 2011-01-23 20:33:18 följande:
    3e veckan avslutad på ren kur, -7,8 kg vid morgonens vägning, känns helt ok :)
    Imorgon går jag in i 4e veckan.
    Hur går det för er andra?
    Hej! Jag går också in på 4de veckan i morgon. Jag har gått ner 7 kg hittils!
    Hur länge ska du köra på ren kur? Hur mkt vill du gå ner?
  • Sophiebysophie
    Ponzo skrev 2011-01-24 09:48:46 följande:
    Kommer att köra re kur minst en vecka till, min målvikt var från början 10 kg, så eg är jag ju snart där, men nu känner jag mig lite taggad och har ju gått igenom det värsta...så vet inte om jag kör på ytterligare nån vecka efter det, eller om jag börjar äta så smått...! Har inte riktigt bestämt mig, det är inte så att jag försvinner om jag går ner ytterligare ett par kilo efter min målvikt, har väl mest bara känts helt overkligt för mig tidigare än att jag ska kunna väga mindre än 70 kg som jag gör nu efter dena nergången, eftersom jag inte gjort det under hela mitt vuxna liv, det är inte så att jag varit överviktig men verkligen inte heller trådsmal.
    Hur länge ska du köra på ren? och hur mycket vill du gå ner
    Jag har heller inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra, jag hade ju från början tänkt köra 10 kg eller 4 veckor ren kur. Men tror inte jag hinner gå ner riktigt till 10 kilo, kommer gå ner 9 kg om det fårtsätter som det gjort på 4 veckor totalt. Men jag har ju 10 kg till att gå ner, då är jag nere på en vikt på 67 kg, som va min målvikt. Igentligen vill jag väl gå ner ett par kilon under 67 också.. "skönhets kilon".
    Det går ju ganska lätt nu när man är inne i det, jag vet att håller jag mig till mina shakes så går jag ju garanterat ner. Jag tycker fortfarande att dom smakar bra, har inte tröttnat än. Jag för en viktdagbok som jag tejpat upp på ett skåp i badrummet, så väger mig varje morgon, så ser jag resultatet. Mäter mig även med måttband och har minskat en hel del.

Så jag tror att jag kör på så länge jag orkar, i alla fall februari ut tror jag. Känns dumt att sluta nu när man är halvvägs!
  • Sophiebysophie

Hej allihop, veckovägning idag, minus 8.3 kg på 4 veckor blev resultatet. Har inte hunnit mäta mig än, har nämligen haft fullt upp halva natten och dagen med att ta hand om min 22 månader gamla son som åkt på vinterkräksjukan! Den härjar nämligen på dagis, och nu va det hans tur.
    Kaskad spyor hela tiden, tvättar hela tiden. Tycker så synd om honom.
    Han har spytt ner både mig och min sambo så vi lär väl få det när som helst! Så jag fick ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma in idag, jobbar med äldre funktionshindrade och vill inte smitta ner dom och personalen. Så det är mindre kul.

Så jag kanske gå ner några extra kilon nu då haha.. inget ont som för något gott med sig eller? Men jag hatar verkligen att kräkas..

Men jag ska köra på med kuren i alla fall, ska inte fuska. Så länge jag mår illa osv så kör jag på enbart vatten, det skulle jag ändå gjort om jag inte gått på kur.
    Sen tar jag kuren som vanligt då.. Haha bra o va förberedd :)

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...