• Ponzo

Cambridge för viktminskning...

Hej!
    Jag hänger på här!
    Har idag gjort min 9e dag på ren kur, och är väldigt taggad just nu! I lördags hade jag en svacka då jag nästan kände mig deprimerad men efter första vägningen i söndags kom jag på rätt köl igen! Jag vill tappa 10 kr, och efter första veckan hade jag gått ner 3,6 kg, känns som en bra början :)

Jag delar upp dagens 2 första påsar, tar en halv vid 8, en halv vid 11, halv 13.30, halv 16.00, sen en hel vid 19.00.
    Känns bra att dela upp dem för då känns det inte som det är så länge tills jag får "äta" en nästa gång.
    Gröten har jag missat, hur är den?

• Ponzo

Jättebra jobbat Syster C och Sophiebysophie! :)

På söndag har jag gjort 2 v, ska väga mig då!

• Ponzo

Dag 14 avslutad idag på ren kur. Vägde mig idag och blev lite halvknäckt...:
    Första veckan hade jag gått ner 3,6, men enligt dagens vägning har jag bara gått ner 0,6 kg denna andra veckan!! Har inte syndat något alls utan hållt mig till mina 3 påsar om dagen! 
    En timme innan vägningen körde jag 20 min på min crosstrainer, och drack iofs nästan 0,5 l vatten + en halv shake strax innan jag vägde mig, och har dessutom ägglossning i dagarna då jag brukar samla lite mer vatten än vanligt, men blev ändå rätt knäckt! Vill ju se mer resultat efter ytterligare en hel vecka, har dessutom gått ett par promenader i veckan så det är inte så att jag suttit på sofflocket och latat mig. Ska vänta 3 dagar sen väga mig igen, hoppas på bättre resultat då...

• Ponzo

Usch har lite ont  i huvet idag, har druckit som jag ska men är ändå jättetörstig...
    Har blivit utsatt för frestelser hela dan men jag har stått emot! känner mig sååå stolt :). Först var vi på kalas med barnen där värdinnan hade gjort bulgur sallad med kycklig och feta ost till oss vuxna, såg såååå himla gott ut men jag tog min shake och ett glas vatten, sen på kvällen bjöd jag på fika hemma hos mig efter tupperwareparty, men jag tog bara mitt vatten! Känns lite hårt och orättvist bara men det är bara till att försöka låta bli att tänka och bara kämpa på..!

• Ponzo

3e veckan avslutad på ren kur, -7,8 kg vid morgonens vägning, känns helt ok :)
    Imorgon går jag in i 4e veckan.
    Hur går det för er andra?

• Ponzo
    Sophiebysophie skrev 2011-01-23 21:43:00 följande:
    Hej! Jag går också in på 4de veckan i morgon. Jag har gått ner 7 kg hittils!
    Hur länge ska du köra på ren kur? Hur mkt vill du gå ner?
    Kommer att köra re kur minst en vecka till, min målvikt var från början 10 kg, så eg är jag ju snart där, men nu känner jag mig lite taggad och har ju gått igenom det värsta...så vet inte om jag kör på ytterligare nån vecka efter det, eller om jag börjar äta så smått...! Har inte riktigt bestämt mig, det är inte så att jag försvinner om jag går ner ytterligare ett par kilo efter min målvikt, har väl mest bara känts helt overkligt för mig tidigare än att jag ska kunna väga mindre än 70 kg som jag gör nu efter dena nergången, eftersom jag inte gjort det under hela mitt vuxna liv, det är inte så att jag varit överviktig men verkligen inte heller trådsmal.
    Hur länge ska du köra på ren? och hur mycket vill du gå ner
  • Ponzo

Vägning idag -10 kg på 4 veckor, har ätit frukost igår och idag, (ägg + grovbödmacka) annars har jag kört rent. Jag har nått mitt mål nu och därför trappar jag upp med maten, from imorgon kommer jag äta frukost + lunch el middag, enl GI, men ha kvar en påse pulver om dagen resten av veckan, så är tanken nu ialla fall. De senaste dagarna har jag kännt mig yr så fort jag rest mig upp, och har varit så fruktansvärt trött i hela kroppen och huvet, trots att jag har druckit mina 3-4 l vatten om dan.
     Känns bra men konstigt att få börja äta igen, har bara lite hjärnspöken att jag ska gå upp allt igen, kan inte riktigt fatta att jag har gått ner kilona så snabbt! Jag vet ju hur jag ska äta och så, och träna oxå, så det är nog mest hjärnan som spökar :).

Provade mina jeans idag, och alla i garderoben passade, snacka om lycka :), byxor som inte har passat mig på flera år, tom ett par som jag fick av en kompis för ett par år sen, som var lite för små redan då, men såååå snygga att jag inte kunde göra mig av med dem, passar bra nu!! La bara undan 2 par, där modellen inte kändes skönt längre, så höga i midjan men passade ialla fall. :)

• Ponzo

Impartial: Härligt! Man blir så himla glad, och peppad!  Kämpa på! :)

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...