Inlägg från: FreeForAll |Visa alla inlägg
  • FreeForAll

Cambridge för viktminskning...

JenniePärlan skrev 2011-01-07 08:16:20 följande:
    Vet dom verkligen hur många du egentligen äter? Alttså om du äter 3st men säger att du äter 4...Skrattande
    Nej jag tänkte det... Moahaha.

Hon sa att försäkringen inte gäller om man äter tre om dagen utan en läkares underskift, vad kan det vara för försäkring?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    JenniePärlan skrev 2011-01-07 08:23:15 följande:

Dag 3 idag. Har nu gått ner 2kg. Bara vätska en så länge. Måste nog ta en kopp te nu...

Kommer jag att klara detta i 11dagar till?

Klart du kommer! Du är skitbra!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-07 08:32:07 följande:
    Klart du kommer fixa det jenniepärlan nu är ju snart de värsta dagarna gjorda o du går mot ljusare tider. Varför ska man äta 4påsar? Min konsulent har sagt 3 påsar o minst 3 lit vatten gärna lite till
    Jag vet faktiskt inte, men jag bor i England och det var tydligen så här.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    FreeForAll skrev 2011-01-07 08:34:08 följande:
    Jag vet faktiskt inte, men jag bor i England och det var tydligen så här.
    Man får välja om man vill äta tre eller fyra om dagen men väljer man tre måste ens läkare godkänna det.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-07 08:59:14 följande:
    Okej bara jag som trodde att det var samma antal påsar oavsett var i världen man befinner sig o där cambridge säljs. Vilken dag är du inne på ambassadör?
    Dag 1. =) Sitter här med första shaken. Cocolate orange...skitgod!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Tokstolla skrev 2011-01-07 13:58:31 följande:
    Asså angående varför man i England (säkert andra ställen också) går på 4 påsar... www.cambridgeweightplan.com/userfiles/file/Nu...
    Dessa innehåller färre kolhydrater (färre av allt  egentligen) och behöver 4 för att komma upp i fullvärdig näring. 
    Hur mycket kolhydrater innehåller svenska påsar då?

Kalorimässigt ska det räcka att äta tre påsar, i informationen jag fått (här) såtr det att man på ren kur äter 415 - 554 kcal per dag. 415 kcal är tre påsar.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Tokstolla skrev 2011-01-08 10:33:07 följande:
    Ja, upp och ner på vågen
    Hahaha! Skrattande

Dag 2 och jag gick bara ner 0,5 kg första dagen, trodde jag skulle tappa massa vatten (gjorde jag förra gången) och tappa 2 kg på en gång.

Vågen jag har ska kunna mäta hur mycket vatten man har i kroppen, igår hade jag 39,8% vatten och idag 44,8% och så fall har jag ju samlar på mig mer vatten? Men sen vet jag inte hur mycket man ska lite på såna vågar heller...
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    JenniePärlan skrev 2011-01-08 15:27:10 följande:
    Fan idag känns de ju riktigt bra!
    Bra! Här med.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Syster C skrev 2011-01-08 17:24:53 följande:

Första veckan klar,  resultat =  -3.8 kg.  Räknar på 2 kg vatten. Ska bli intressant att se hur nästa vecka blir.

HEJJA OSS!!

Wow, vad bra!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-11 09:35:02 följande:
    Hej på er är inne på dag 5 o känner mig äntligen klart i huvudet men trött/slö. Funkar okej har kunnat fokusera bra på att få till det. Hur går det för er? Har en fundering till er, jag läste en blogg igår där nämndes vattenförgiftning o sen inget mer, vad innebär det? le Kan vi drabbas av det när vi dricker våra litrar vatten?
    Nej, jag tror man måste dricka JÄTTEmycket vatten för att bli förgiftad.

Jag har gått över till kombinerad kur nu, två påsar och en liten middag, men fortsätter gå ner i vikt så det är jag  glad över. Pallade inte ren kur.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    JenniePärlan skrev 2011-01-12 08:37:05 följande:
    Nu har jag klarat en vecka på ren kur utan fusk! Började på 70,7kg idag visade vågen 66,9kg. Toppen. Nu är det bara att kämpa vidare... Men nu ska jag äta 2soppor +100g protein. Å börja ha lite mjölk i kaffe å te om ja törs. Känns jobbigt att börja äta igen nu när det känns så bra! Men man blir så slapp...Ska börja träna nästa vecka. Mitt mål är 60-63kg.
    Åh, vad avundsjuk jag blir på dig som har så nära till ditt mål!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Bebbin skrev 2011-01-12 14:23:08 följande:
    Men vad konstigt. Detta var tydligen medlemsavgift? Trodde det var samma hos alla konsulenter... Endast en engångskostnad men väldigt onödig då hon endast läste vad som stod på färdigtryckta blad exakt samma som finns på nätet.
    Det har jag aldrig behövt betala heller.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    JenniePärlan skrev 2011-01-12 11:10:46 följande:
    Hur många kilo har du till ditt mål då?

Är du nöjd med viktnedgången med komb.?

Vad fick dig att bryta ren.?

Kram på dig.
    14 kg kvar nu, men sen gärna fler ändå, Jag går ner bra fast jag kör kombinerat, tycker jag, 2 kg sen i fredags. Så jag lunkar på så här istället. Klarade inte ren kur, speciellt inte när jag inte får sova på nätterna. Kram!
    Det ante mig.
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...