• Syster C

Cambridge för viktminskning...

Idag ( dag 6) har jag mått kanon, fortfarande. Dock var jag mycket  sugen på att TUGGA. Så jag käkade 2 tunna kalkonskivor modellsmörgåspålägg ( enligt förpackningen 1% kolhydrater så det blev ju ett bra val tänkte jag)

Ikväll har jag shakat ihop en kakao/mintshake och lagt i frysen, tänkte jag ska se om det blir glass/sorbet och om det går att äta Förvånad
    Vore smask om det blir bra!

HEJJA OSS!!! Och Lady Magoo Bra jobbat!
    Mirorari: Det ger sig snart, vände på presic fjärde dagen förmig iaf. Kämpa på!

• Syster C
    gladare skrev 2011-01-07 07:23:30 följande:
    Syster c hur gick det med sorbe/glassen? Då min lille älskling varit mycket dålig i några dygn o vi varit på observation på akuten så har jag inte fått stuktur med nåt men nu är han på benen igen, omän vingliga sådana, så jag börjar om idag på dag 1 med struktur o nolltolerans
    Jag sitter med den och en mugg kaffe nu, helt slut efter ett snöskottningspass INNAN frukost. 
    Hm, smaken är ju densamma ( surprise Flört)  men kallare Tungan ute   Blev mest som väldigt misslyckad sorbet tycker jag. Alldeles för stora kristaller i den och den skulle säkert ha vunnit på att bli omrörd några ggr under frysningen, Dock har vi frysboxen i källaren och så ambitiös hade jag inte lust att vara, att springa dit och röra.

Men, nu jhar jag testat iaf. Om någon äger en mixer eller så, så kan man säkert mixa shaken med en massa isbitar och få ett bättre resultat. ( ska jag komma ihåg om jag ska köra CK mitt i sommaren nån gång. Fast VÄNTA NU! Detta är ju sista gången jag går ner i vikt, så det kommer aldrig att bli aktuellt! )

HEJJA OSS!!
  • Syster C

Fan.
    Första natten på jobbet efter min start med CK. 7e dagen snart avklarad ( 12 minuter kvar ;)  )
    Hade hoppats att personalrummet hade tömts på allt vad julgodis heter men där står det chokladkartonger så klart.... Jag gör allt för att undvika att gå in där, för nu jävlar räcker det för mig! 
    Vinsten jag gör på att INTE ta en godis och stoppa i munnen i 8 sekunder är ju så mycket större än vinsten av att faktiskt göra det. Jag kan "vinna" en snygg kropp och ett gott samvete på vägen, eller så kan jag vinna 8 sekunders chokladätande, skuldkänslor och ett steg längre från min målvikt.

Det blir verkligen tufft med 5 nätter nästa vecka känner jag redan nu... Suck

HEJJA MIG OCH HEJJA OSS!!

• Syster C
    JenniePärlan skrev 2011-01-09 17:06:17 följande:
    Ja, fy fasen. De e den värsta!
    Och jag tycker den är god!  Jag kör kyckling, svamp, grönsak och kakao/mint.   Varma är bäst förmig tycker jag!
  • Syster C
    Sophiebysophie skrev 2011-01-09 22:58:05 följande:
    I fredags träffades vi kollegor och hade italiensk afton, jag hade till och med lagat en paj. Men jag drack bara min cambdrige och vatten! Fastän det ställdes fram godis o choklad framför en på bordet. Kände mig så stark och duktig. Jag är verkligen super motiverad nu! Kollekorna peppar mig också.
    Vad duktig du är! Snyggt att stå emot!
    Angående om du borde minskat mer första veckan; så tänkte jag också, men sen insåg jag att typ 1,5 kg på en vecka är INTE dåligt.  Jag menar, det är ju ändå ett helt stort mjölkpaket eller hur?  Var nöjd!
    Jag tycker  det ska bli spännande att se hur vecka 2s vikt kommer att se ut,, nu när vattnet redan är borta liksom.

HEJJA OSS!!
  • Syster C

Jaha, nu har jag fattat varför jag trillar ut ketosen hela tiden; mina sockerfria tuggummin jag "ätit" när jag jobbat. Sockerfria, visst, men 69% kolhydrater trots det. Kan inte fatta varför det krånglar så annars?

Så nu, på 13e dagen ger jag upp tuggummin och hoppas på att hålla mig kvar i ketosen!

HEJJA OSS!

• Syster C

Jahopp, påbörjar dag 14 idag och vågen imorse visade -5.8 kg
    Visst hade jag hoppats på mer ( klart man vill!!) men antar att jag ska vara nöjd. Inte ofta man går ner så mycket på 2 veckor :)

Storsonen har magsjuka och Lillsonen troligen halsfluss, så helgen kan bli spännande. Får se om även vi vuxna åker på något och VAD iså fall?
     TREVLIG HELG ALLA!
    Och HEJJA OSS!!!!

• Syster C
    Sophiebysophie skrev 2011-01-14 13:27:09 följande:
    Det ska du vara nöjd med! Jag är på dag 13 och i morse visade vågen -4,5 kg, du har alltså gått ner 1.3 kg mer än mig! Fast du är en dag före, men det kan bara handla om något hundragram.
    Vad hade du för startvikt? Jag hade 86 kg.
    Då ska jag inte "klaga " mer Oskyldig 
    Vägde 78.6 på Nyårsdagen när jag körde igång. Målvikt 64 kg.
    Hejja oss!!
  • Syster C
    dotson skrev 2011-01-15 14:10:45 följande:
    Vi är nästan samma förresten. Min startvikt 79,8 och mål 65
    Se där!  Hur lång är du? Jag mäter  hela 164 små centimetrar över havet... Vägde 63 kg när jag träffade min man för 15 år sen och det vore mycket trevligt att väga det samma igen Glad   Å andra sidan var jag knappt 17 år då,Tungan ute

• Syster C

Nu får det bli kombinerad kur för mig. Nattjobbande sjuksköterska som inte riktigt kan kombinera ren kur med taskig sömn....Blev att jag stod och inte fick till en läkemedelsuträkning i morse, så då fick jag ge mig. Vågar inte riskera någons hälsa för att jag ska bli smal.
    Så, nu blir det soppor och protein o bra fett. Nattens mat blir äggröra och makrill i tomatsås. smaskens!
    Kör igång rejält med träningen nu också, så kompenserar jag att det blir kombinerad kur.

Kämpa på allihop!!

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...