• Jennass

Äckliga nariga läppar som tar LIVET av mig!!!!

Jaja, överdriven rubrik kanske men jag blir på riktigt KNÄPP snart!

Mina läppar har varit helt ur balans sen i våras, då bantade jag och tänkte att det kanske var därför, gick på cambridgekuren, vitaminbrist tänkte jag då, fine det blir väl bättre, blev gravid i somras, började självklart äta igen bra mat från hela kostcirkeln. Inget som blev bättre för det inte.

Problemet är att om jag använder tex lypsyl så blir läpparna "bra" en dag, sen dagen efter så liksom flagnar översta hudlagret av på läpparna och de ser nariga och äckliga ut igen och blöder på vissa ställen. Och såhär håller det på. De liksom flagnar av hur ofta som helst. Har provat med rosebud salva också, samma "flagning" sker då med. Vet liksom inte riktigt vad jag ska göra. BLIR GALEN och kan dessutom inte käka apelsiner för det svider som in i h*lvete på mina spruckna läppar och jag är så SUGEN på apelsiner (härligt att vara gravid )

Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • Svar på tråden Äckliga nariga läppar som tar LIVET av mig!!!!
  • Pia och Elna

Prova tassalva det finns på apotek och är galet bra på mina torra läppar. Man använder det för att smörja tassarna på djur men de rekommenderar det på Apoteket för läpparna.

• Jennass
    Pia och Elna skrev 2010-12-15 20:24:51 följande:
    Prova tassalva det finns på apotek och är galet bra på mina torra läppar. Man använder det för att smörja tassarna på djur men de rekommenderar det på Apoteket för läpparna.
    Ska jag kanske testa då, jag börjar bli desperat, riktigt desperat!
    Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • peccavi

hehe, känner igen mig! jag använder helosan, lypsyl ska du INTE använda, det är bara fett som inte återfuktar läpparna. Aloe Vera är bra. Eller helosan
    Jag kan dessutom inte låta bli att pilla och riva på läpparna så fort jag blir rastlös...så det blir aldrig bra

• MissGoodie

Tassalva är bara det nya namnet på försvarets hudsalva, men håller med, den är rätt bra :)

• Jennass
    peccavi skrev 2010-12-15 20:26:54 följande:
    hehe, känner igen mig! jag använder helosan, lypsyl ska du INTE använda, det är bara fett som inte återfuktar läpparna. Aloe Vera är bra. Eller helosan
    Jag kan dessutom inte låta bli att pilla och riva på läpparna så fort jag blir rastlös...så det blir aldrig bra
    Jag är största pillaren i hela stockholms söderort ;) Men det är ju bara för att det GÅR att pilla på dom, det hänger ju lösa flagor och då MÅSTE jag dra bort dom, haha!
    Lypsyl suger p*ng.. jag ska ta mig till apoteket när sonen frisknat till och köpa mig nåt dundermedel.
    Sjönt att höra att man inte är ensam och sitt i-landsproblem :)
  • Jennass
    MissGoodie skrev 2010-12-15 20:27:12 följande:
    Tassalva är bara det nya namnet på försvarets hudsalva, men håller med, den är rätt bra :)
    Jahaaa.. jag hade försvarets på min hunds tassar när han fanns i livet. Han tyckte den smakade jättegott, haha! ;)
  • Menhir

Barnen hade atopiska vinterfötter med sprickor på fötterna och fingrarna som blödde och inget vi fick hjälpte, inte heller kortison.

Men så var vi på Salve-staden (en låtsas-medeltidsstad utanför Kalmar) där de bland annat fick tillverka "medeltida salva" - som var helt kanon!! Deras fötter och händer blev jättefina på några dagar (!) och jag har själv provat den med mycket bra resultat (tyvärr fick man bara med sig en liten klick salva).

Ingredienserna ska vara honung, bivax, ringblomma etc och receptet har jag tyvärr inte men ska finnas på nätet och man kan alltså blanda ihop den själv. Kanske värt att prova??

• Aaliyah

Reve de miel läppbalsam från Nuxe är jättebra. Finns på Åhlens t.ex.

• Jennass
    Menhir skrev 2010-12-15 20:30:52 följande:
    Barnen hade atopiska vinterfötter med sprickor på fötterna och fingrarna som blödde och inget vi fick hjälpte, inte heller kortison.

Men så var vi på Salve-staden (en låtsas-medeltidsstad utanför Kalmar) där de bland annat fick tillverka "medeltida salva" - som var helt kanon!! Deras fötter och händer blev jättefina på några dagar (!) och jag har själv provat den med mycket bra resultat (tyvärr fick man bara med sig en liten klick salva).

Ingredienserna ska vara honung, bivax, ringblomma etc och receptet har jag tyvärr inte men ska finnas på nätet och man kan alltså blanda ihop den själv. Kanske värt att prova??
    Tack för tipset, skönt att barnens små tassar blev fina och bra
    Det är bra med många tips, så får man se vilket man till slut kör på, kanske provar alla SOm sagt, jag är desperat.
  • Menhir
    Yohanna1985 skrev 2010-12-15 20:33:53 följande:
    Tack för tipset, skönt att barnens små tassar blev fina och bra
    Det är bra med många tips, så får man se vilket man till slut kör på, kanske provar alla SOm sagt, jag är desperat.
    "Små tassar" - jorå, en gång i tiden - numer drar sonen storlek 45  

Men trots storleken är tassarna fina numer!
Svar på tråden Äckliga nariga läppar som tar LIVET av mig!!!!