• Svar på tråden Olika humor
  • Krickita

*hahha* som mamma till en afrikansk plutt kan jag faktiskt känna igen mig lite. Men vår son har hitintills sluppit den babian-peruk som ingår i etipiska folkdräkten. Istället har vi tvingat på honom stjärngosse utstyr, stackars barn. Men i år vägrade han och ville vara tomte

Vid OS invigningen i Beijing kommer jag ihåg en atlet från något mindre afrikanskt land, enda representaten för "sitt" land. Han var tvungen att *paradera* iförd nån stam-folkdräkt. Det var plymer och hudar och spjut och hela tjofräset. Han såg INTE road ut *skratt*. Ja, ni kan tänka er, en SKITSNYGG toppatlet på drygt tjugo: troligtvis pluggade han väl på nåt amerikanskt topp-universitet. Han hade väl Nike och Hilfinger inifrån och ut till vardags.....

Jag skulle ärligt talat inte vara så road av att ha nån Delsbo-dräkt på mig om jag skulle vara med i OS. OK för sverige dräkten, den är ändå lite nätt. Men vissa av dam-dräkter har ju läskiga skor och konstiga strutar på huvudet. Och typ trettio meter grovt ylle i kjolen, huvva.

vinkevink

• ViljaDrömma

Hå hå ja ja....jag säger då det...

• Angla

Nej, precis jag skrattade inte en enda gång och undrade vad tusan meningen var och helt plötsligt så var det slut. Låt säga att man sitter hela familjen i soffan och ser på TV då detta sänds. Hur ska man då förklara  det roliga i att göra sig lustig över detta ämne - att adopterade inte förstår att de är adopterade osv Nog måste det väl såra?

Angla - mamma till slut & snart igen
  • strandsnäcka

Inte det minsta kul. Usch.

• strandsnäcka

"Vi är inte dina riktiga föräldrar." 

• Thalis

Alltså jag är en person som faktiskt kan se humorn det mesta men det här vad inte alls roligt!
    Tycker att det faktiskt är på gränsen till kräkhumor.

Snart mamma- igen!!
  • Tufselina

Har haft svårt för Möllerhumor förut men såg honom på Ladies Night då han var fantastiskt rolig och underhållande, detta avsnitt från Cirkus Mäöller visar tyvärr att min första intuition var rätt, detta var riktigt dåligt Skrikandes

• MammaSusan81

Instämmer med er andra det var verkligen inte roligt någonstans Rynkar på näsan, kändes nedvärderande mot oss familjer tycker jag.

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • VNmamma

Det finns en rolig intention men som vanligt när det gäller Anders Möller är det så dåligt genomfört att det bara blir pinsamt.

Däremot skrattar jag gott åt Sascha von Cohens drift med adoption i filmen "Bruno". För er som inte sett filmen är Bruno en österrikisk bög som reser runt i USA för att bli känd. 1 min och 26 sekunder in i klippet presenterar han sin adopterade son för publiken:

• MammaSusan81
    VNmamma skrev 2010-12-20 12:23:19 följande:
    Det finns en rolig intention men som vanligt när det gäller Anders Möller är det så dåligt genomfört att det bara blir pinsamt.

Däremot skrattar jag gott åt Sascha von Cohens drift med adoption i filmen "Bruno". För er som inte sett filmen är Bruno en österrikisk bög som reser runt i USA för att bli känd. 1 min och 26 sekunder in i klippet presenterar han sin adopterade son för publiken:

" target="_blank">

Jag (+ maken) har nog dålig humor eller brist på den kanske isf för vi har sett Bruno & tycker inte det var roligt heller.
  • ViljaDrömma
    MammaSusan81 skrev 2010-12-20 12:34:16 följande:
    Jag (+ maken) har nog dålig humor eller brist på den kanske isf för vi har sett Bruno & tycker inte det var roligt heller.
    Samma här...what´s so funny?!?! :-O
  • VNmamma
    Vi har väl OLIKA humor helt enkelt.

Sedan är det nog så att man bäst uppfattar (kanske t o m uppskattar) humorn om man ser hela filmen. Sascha von Cohen är en komiker som slår hejdlöst, ofta respektlöst mot det mesta, särskilt ytlighet och konsumism. Hans figur Bruno älskar yta och shopping. Han älskar USA för där får man köpa och göra ALLT! Även skaffa sig en "accessoar" från Afrika och ge barnet ett "typical african name" - OJ! Eller göra konst av hudfärgsskillnaden. De två "konstverken" som Bruno visar i talk showen uppfattar jag som en ironi över konstnären Vanessa Beecroft som fotograferade (och adopterade?) två sudanesiska tvillingar under minst sagt tveksamma förhållanden.
  • MammaSusan81
    VNmamma skrev 2010-12-20 13:48:15 följande:
    Vi har väl OLIKA humor helt enkelt.

Sedan är det nog så att man bäst uppfattar (kanske t o m uppskattar) humorn om man ser hela filmen. Sascha von Cohen är en komiker som slår hejdlöst, ofta respektlöst mot det mesta, särskilt ytlighet och konsumism. Hans figur Bruno älskar yta och shopping. Han älskar USA för där får man köpa och göra ALLT! Även skaffa sig en "accessoar" från Afrika och ge barnet ett "typical african name" - OJ! Eller göra konst av hudfärgsskillnaden. De två "konstverken" som Bruno visar i talk showen uppfattar jag som en ironi över konstnären Vanessa Beecroft som fotograferade (och adopterade?) två sudanesiska tvillingar under minst sagt tveksamma förhållanden.
    Jag kan iaf inte se vitsen med att göra narr av adoption, eller ens föräldraskap. Det spär bara på okunnigheten bland människor som tror det vet hur en adoption går till etc. Inte undra på att det kommer frågor som pratar han/hon svenska, vad kostade barnet/barnen? Demon

Men detta är ju "bara" vad jag tycker & känner. & som du skriver vi har helt enkelt olika humor.
  • Ethi
    När jag såg den filmen skrattade jag så att jag nästan kissade på mig... Men han driver ju så respektlöst med precis ALLT så där blir det en helt annan sak, tycker jag. Måns Möllers inslag var bara plumpt och dessutom väldigt dåligt skådespelat... Tycker jag.
  • Ethi
    VNmamma skrev 2010-12-20 13:48:15 följande:
    konstnären Vanessa Beecroft som fotograferade (och adopterade?) två sudanesiska tvillingar under minst sagt tveksamma förhållanden.
    Tack och lov gick den adoptionen aldrig igenom utan barnen stannade hos sin pappa.
  • VNmamma
    Ethi skrev 2010-12-20 17:09:21 följande:
    Tack och lov gick den adoptionen aldrig igenom utan barnen stannade hos sin pappa.
    Ja, visst ja, så blev det - som tur var. Här är Beecrofts bild som Sasha von Cohen kan ha haft i åtanke när han skojade till det med sin bi-madonna:

www.google.com/imgres&imgrefurl=paletadidees.blogspot.com/2010/04/atopia.html&usg=__OMtcohqUKIW_rvGIepm6bHCqk-o=&h=480&w=370&sz=17&hl=sv&start=0&zoom=1&tbnid=axwfFB9FQGoqJM:&tbnh=160&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3DVanessa%2BBeecroft%2Bwhat%2Bhappened%253F%26um%3D1%26hl%3Dsv%26client%3Dsafari%26sa%3DN%26rls%3Den%26biw%3D1181%26bih%3D653%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=359&ei=jJIPTarpE9O38QPh85WEBw&oei=jJIPTarpE9O38QPh85WEBw&esq=1&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:3,s:0&tx=36&ty=77
Svar på tråden Olika humor