VNmamma skrev 2010-12-20 13:48:15 följande:
Vi har väl OLIKA humor helt enkelt.
Sedan är det nog så att man bäst uppfattar (kanske t o m uppskattar) humorn om man ser hela filmen. Sascha von Cohen är en komiker som slår hejdlöst, ofta respektlöst mot det mesta, särskilt ytlighet och konsumism. Hans figur Bruno älskar yta och shopping. Han älskar USA för där får man köpa och göra ALLT! Även skaffa sig en "accessoar" från Afrika och ge barnet ett "typical african name" - OJ! Eller göra konst av hudfärgsskillnaden. De två "konstverken" som Bruno visar i talk showen uppfattar jag som en ironi över konstnären Vanessa Beecroft som fotograferade (och adopterade?) två sudanesiska tvillingar under minst sagt tveksamma förhållanden.
Jag kan iaf inte se vitsen med att göra narr av adoption, eller ens föräldraskap. Det spär bara på okunnigheten bland människor som tror det vet hur en adoption går till etc. Inte undra på att det kommer frågor som pratar han/hon svenska, vad kostade barnet/barnen?
Men detta är ju "bara" vad jag tycker & känner. & som du skriver vi har helt enkelt olika humor.