Vad gör ni av alla kvitton?
Vilka spar ni? Var lägger ni de kvitton som ska sparas? Kort sagt, har ni en fungerande lösning?
Vilka spar ni? Var lägger ni de kvitton som ska sparas? Kort sagt, har ni en fungerande lösning?
Jag sätter in dom i en pärm.
Sätter ni ALLA kvitton i en pärm? de e ju helt sjukt!! hur får man platts med det???
dontworrybehappy.bloggplatsen.se/ kika gärna in :)
Menar du att man ska spara alla kvitton när man handlar mat och sånt också? Isåfall blir det ju massor. Men i vanliga fall sparar man väl bara om det är någon slags garanti man kan behöva kvittot för! Det borde räcka gott och väl med en pärm!
Sparar kvitton sporadiskt utspridda i lägenheten i en vecka eller så länge öppet köp gäller. Större inköp (typ över 1000 kr) spar jag i pärm. Matkvitton sparas i en månad, men eftersom vi handlar med kort finns allt registrerat där också (på både VISA och bonuskortet). SÅ de är inte så viktiga. Bara kul att se exakt vad man köpt.
Jag menar kvitton som man behöver spara för ev garanti.... ej matkvitton osv....
Som det är nu så lägger vi alla sparkvitton (elektronik, dyrare kläder och skor mm) i en låda. Enkelt, men rörigt. Det funkar ju fint så länge man inte behöver leta reda på något kvitto.
Vi sparar alla kvitton som kan behövas för ev garantier (även klädkvitton, vilket jag fått användning för flera gånger) i en liten papplåda (köpt på IKEA). Vi har en låda för varje år och efter tio år går vi igenom och återanvänder lådan. Tio små lådor överst på bokhyllan alltså.
Supersmidigt tycker jag!
Vi har dem i plastmappar i en pärm, sorterade efter vad det är(elektronik/kläder/bilgrejer mm)
Sätter in alla garanti papper och andra viktiga kvitton i en pärm.
Fungerar bäst för mig.
Kvitton som inte är så viktiga slängs, typ ICA osv. Annars drunkar man ju!
Kvitton som ska sparas för garanti osv läggs i en mapp/pärm.
Kvitton på kläder sparar jag nån månad i min plånbok. Har jag inte behövt använda kvittot för retur eller liknande slängs det också. Det är sällan man behöver kvittot ändå. Har både returnerat och reklamerat kläder och skor utan kvitto många gånger.