Inlägg från: dontworrybehappy |Visa alla inlägg
  • dontworrybehappy

kläder i storlek xs

Hej!

Jag undrar om det finns fler hät inne på familjeliv som är "små" och har svårt att hitta kläder ute i butik för att det är slutsålt i din storlek eller att dom inte får in det i din storlek!?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-17 14:19
    Vad tycker ni om att affärerna diskriminerar oss som är små?

• Svar på tråden kläder i storlek xs
  • dontworrybehappy
    Zaria skrev 2010-12-16 13:07:02 följande:
    Jag finns här.

Var inne på både Lindex och Kaph ahl häromdagen, fanns en del snyggt men inget mindre än strl 36-38...SURT
    Tycker du oxå att det är svårt att hitta på nätet?
    Jag tycker att man får sitta och klicka sig runt tills man spyr på hela skiten och ger upp.
    Man hittar snygga kläder det är inte det utan att den sen inte finns i rätt storlek eller oftast är slut i dom små...?
  • dontworrybehappy
    071001 skrev 2010-12-16 13:07:40 följande:
    Näe, inte upplevt det som ett problem då både H&M och Zara har mycket i små storlekar.
    Ja det kan jag hålla med om att Zara har bra storlekar men oftast utplockat. och på H&M där är det nästa omöjligt för mig att hitta saker som passar :(

Vilken klädstorlek har du?
  • dontworrybehappy
    NoLe skrev 2010-12-16 13:11:40 följande:
    Men är det inte vanligare att det är just de storlekarna som finns kvar, typ xs och xl? jag kanske har fel men så upplever jag det.
    Så är det i vissa fall men med kläder som inte gör sig rätt på den typen av kropp som har xs.. :(
  • dontworrybehappy
    Tia F skrev 2010-12-17 10:52:50 följande:
    XS:a här men brukar kunna hitta kläder utan större problem :)
    Vart letar du då?
    Jag blir aldeles galen på att inte hitta kläder som passar då jag jobbar på kontor och behöver vara "välklädd" och jag tycker att det mästa sitter som en säck potatis :(

Jag är ingen soffpotatis med "hängig kropp" men kläderna sitter ändå inte rätt. Jag har en axelbrädd som en huggorm, ;)
  • dontworrybehappy
    071001 skrev 2010-12-17 10:51:22 följande:

Jag har ofta XS och S och har inga större problem som sagt var att hitta de storlekarna.

Jag är nog mitt emellen xxs-xs vilket säkert gör det ännu svårare.
  • dontworrybehappy

Ja du är värkligen INTE ensam om att tycka att det är knepigt att hitta tex skjortor i små storlekar!!
    Hur har du det med andra typer av plagg tex jeans??

• dontworrybehappy

Liten som vuxen, smal som vuxen och kort som vuxen värkar inte vara accepterat. Jag har klagat i butiker på att dom inte tar in mer av de mindre storlekarna men få bara till svars att det inte mins en "Marknad" för storlek xxxs-xs på samma sätt som det finns på de "normala" storlekarna.
    Jag blir så jävla flrbannad eftersom att dom som är stora och feta har fått en egen kattegori i alla fall. Alla har väl gört talas om eller sett storas egna avdelning i alla affärer?! Och DOM har mage att klaga (lägg märke till ordvitsen) på att dem blir kattigoriserade. ARG.....

SÄTT IN MIG I VILKET FACK/KATTEGORI NI VILL SÅ LÄNGE JAG KAN KÖPA MINA KLÄDER I DEN VANLIGA HANDELN.

/ sara på dontworrybehappy.bloggplatsen.se/

• dontworrybehappy
    Neville skrev 2010-12-17 12:02:17 följande:
    tjohoo!
    Här är jag, jag är med liten. På BikBok passar xxs mig. Men Hm´s small exempelvis är ofta förstort.
    Jag kan vara ärlig och säga att jag shoppar en del på barnavdelningarna. Ofta kan man fynda där med.

Sen tipsar jag om Tradera faktiskt. Alla jeans jag äger kommer där ifrån. Dom har mini storlekar som xxs och mindre med om man behöver...
    Ohlala detta gillas ;) im not alone :D
  • dontworrybehappy
    Neville skrev 2010-12-17 12:11:50 följande:
    i jeans har jag typ 23-24 i midjan. Men det hjälper ju oftast inte om det finns för jag hade ju turen att bli kort också, haha!
    Annars har hm´s barnavdelning perfekta jeans. Brukar ha typ strl 152 på barnavd.
    samma här!
  • dontworrybehappy
    Tia F skrev 2010-12-17 13:32:21 följande:
    Jag känner flera som handlar på barnavdelningen. Jag tycker det låter helt suveränt för de kommer alltid undan billigare än alla andra :D
    Ja men problemet är ju att kläderna på barnavdelningen inte är sydda för en kvinna. dvs med kurvor (bröst & Rumpa) och man känner sig helt utstött av att gå och handla där som ett jävla offer.

:(
  • dontworrybehappy
    JeanneDArc skrev 2010-12-17 13:37:32 följande:
    Jag har xs fast har aldrig haft svårt att hitta det i affärerna. Konstigt.. kanske är olika var man bor eller nåt? Däremot har jag problem med min korta längd. Med 158 ståtliga cm sitter inga figursydda skjortor, klänningar osv bra. Om jag står och drar upp axlarna allt vad jag kan så ser man hur snyggt det borde sitta
    haha jag är 151,5cm så jag fattar läget ;)
  • dontworrybehappy
    071001 skrev 2010-12-17 11:00:20 följande:
    Ja, då är ju Zara mitt enda tips eftersom de är väldigt små i storlekarna.
    Fast så små är dom inte.
  • dontworrybehappy

Hej alla glada :)
    Jag har vart på kappahlsbarnavdelning i dag och såg en massa fina saker som även en vuxen kan ha!!

Vilka barnavdelningar handlar ni på?

Svar på tråden kläder i storlek xs