• Angelica8912

Fråga om sjukpenning..

Jag fick utbetalat pengar av FK den 13 December. Detta var dagsersättning för period: 20101108-20101209. När kommer nästa utbetalning att ske? Och kommer den att ligga på samma belopp? Utbetalningsdag ska ju vara 26e.

Jag har "hört" att det finns vissa brytdagar på FK, därför kommer jag med denna fråga. Hoppas nån fattar vad jag menar ;)

(Jag är sjukskriven tills Mars månad)

• Svar på tråden Fråga om sjukpenning..
  • AannaH

Kan tänkas att du få pengar igen den 26.e så att du kommer i fas. Men är inte helt säker på detta. Men jag vet att jag fick pengar vid mer än 1 tillfälle någon månad.

Robin -97 Nemo -05 Elina -10
  • Jenny Hä

Troligen kommer du att få 101210-101220 den 23/12 el 27/12 nu, dom har brytdatum den 20:de på FK. Du kan ju gå in på mina sidor o logga med e-leg o kolla. 

• Angelica8912

Det var så jag tänkte att det kunde bli.

Jag har varit därinne och kolla och där står endast den utbetalningen den 13e..

• Jenny Hä
    Angelica8912 skrev 2010-12-16 14:05:43 följande:
    Det var så jag tänkte att det kunde bli.

Jag har varit därinne och kolla och där står endast den utbetalningen den 13e..
    Ja jag ser inte heller min utb på FP än men det kommer att synas i nästa vecka. Har du fått sjukskrivningen godkänd o hur länge e du sjukskriven ?
  • Angelica8912

Grejen är den att jag fått pengarna utbetalda men inte fått något beslut ännu. Men jag tolkar det som att den har blivit godkänd? Annars hade jag väl inte fått pengar?

Jag är sjukskriven tills 7 mars. Beräknad födsel.

• Jenny Hä

men då är det bara godkänt den perioden du fått betalt för sen kan dom ge avslag på nästa period.

• Angelica8912

Så utbetalningslappen som kom är ett beslut då alltså?

Knepigt allt detta tycker jag..

• Finesse
    Angelica8912 skrev 2010-12-16 15:35:46 följande:
    Så utbetalningslappen som kom är ett beslut då alltså?

Knepigt allt detta tycker jag..
    ja.. annars får man ett brev hem att det blev avslag.. att du fått pengar är ett bevis att det är godkänt.
    Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Jenny Hä

Men det är ingen garanti att perioden efter den utb är godkänd. Lappen om avslag kan komma långt efter man skulle ha fått pengar.

Svar på tråden Fråga om sjukpenning..