• Hansen

Finns det någon här som har lyckats få bort sin degmage?

En väldigt intressant fråga!

Jag gick upp..gud måste jag skriva det...typ 35 kg med min son. Jo vi alla är nog införstådda med att min mage efter det inte blev så fin..lite degig och med en hel del tigerränder. Jag förstår mycket väl att bristningarna inte kan försvinna av sig själv men min frågan är om någon här har lyckats träna ihop sin degmage? Jag hatar min mage, den är hemsk...men kan man träna bort det och enbart ha kvar sina gamla fula brisningar? Iaf så att man blir fastare??

Har satt igång med träningen många gånger men eftersom att jag intalar mig att det inte går så tappar jag fort intresset...

Finns det någon här som har lyckats så skulle jag mer än gärna vilja höra om det och hur ni gick till väga!

Mvh Erica

• Svar på tråden Finns det någon här som har lyckats få bort sin degmage?
  • little mommy

jodå jag lyckades väll dugligt med det projektet

gick dock inte upp lika mycket under min första graviditet gick upp 19 kg.
    men kilona satt kvar länge efter..

slutade med allt socker allt godis och snacks undvek allt som hade med det att göra..
    sen rocka rock ring och hoppa hopp rep och jag vägde tillslut 50kg fast gick då ner gradvis under ett år, och sen sola massa den sommaren.

• Hansen

Jo jag har ju gått ner allt jag också, ja 3-4 kg sitter ju kvar och allt på magen känns det som. Så du fick in dina lösa hud? Hade mått så mycket bättre om man kunde förbättra magen ganska mycket. Fast vet inte om magen och huden kan dra in sig mer..

• little mommy

huden blir bättre av vad man äter och smörjer sig med. jag fick med bristningar och magen var sådär "degig" smygfet aktig ut.. men när man tränar magmuskler och tex pilates är kanon. samt smörjer och äter bra blir huden fastare och min mage vart helt platt från att vara "degmage". vilket jag inte trodde var möjligt, eftersom bristningar tyder ju på att huden tänjt sig.. så jag trodde det aldrig skulle se normalt ut igen. visst bristningar försvinner aldrig men när man solar dom  (efter dom varit röda och blivit vita) krymper dom lite och blir mer vita men ändå syns mindre.

så jag säger alla därute försök med bättre mat ,smörjande över mage och problem områdena (olivolja och socker funkar kanon)  och inget socker av något slag. och sen sola, pilates kan man göra hemma.. och hoppa hopprep och rocka rock ring. allt det gjorde jag medans mitt barn var hemma eller när hon sov eller var på dagis.
    så man kan finna tiden om man bara vill.

och långsam viktnedgång är oxå bäst för hudens skull. 

Svar på tråden Finns det någon här som har lyckats få bort sin degmage?