• Anonym (Undrar)

Hur vet jag om slemproppen har gått ??????

Hur vet jag om slemproppen har gått ?
    Har haft en svampinfektion som jag behandlat med vagitorium och efter det kom det rikligt med slem i trosan ca 2-4 dygn efteråt. Har aldrig haft något liknande innan, inte heller pga svampinfektionen.
    Har haft vanliga flytningar, ljusa, småkladdiga men absolut inte i närheten av detta !!!

Nu undrar jag om det kan ha varit slemproppen som gick ? Jag har bara några veckor kvar till BF.
    Kan det ha varit vagitoriet som "fick ut" det sista av svampinfektionen och isf skulle det vara en massa slem ???!

Helt noll koll här !
    Så tacksam för alla svar :))

• Svar på tråden Hur vet jag om slemproppen har gått ??????
  • Snabeldrake

Svampmedlet som du för upp i slidan åker sedan ut efter någon/några dagar, eller i alla fall rester av det. Så jag skulle gissa på att det är den som kommit ut nu. Jag fick sådant flera dagar efteråt som låg i trosan Rynkar på näsan

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Anonym (Undrar)
    Snabeldrake skrev 2010-12-16 21:38:01 följande:
    Svampmedlet som du för upp i slidan åker sedan ut efter någon/några dagar, eller i alla fall rester av det. Så jag skulle gissa på att det är den som kommit ut nu. Jag fick sådant flera dagar efteråt som låg i trosan Rynkar på näsan
    Du tror att det är rester från vagitoriet då eller kanske rester från svampinfektionen ?
    Kan ju faktiskt stämma då jag inte hade några "riktiga" symptom på svamp, kanske berodde det på att allt satt inne i slidan och inte ville komma ut !?!

Jag vill inte att slemproppen ska gå, inte än iaf, men hur vet jag när den går ???
  • Snabeldrake

Ja från vagitoriet alltså. Det har blivit så alla gånger jag har behandlat för svamp. Då har det kommit ut några eller någon dag senare.

Det är svårt att veta om slemmisen har gått. Vissa går ju hela (det gjorde min) den var genomskinlig och lite blodig. Typ som snor med blod. Skitäckligt. Andra får som sega flytningar eller bitar av slem. Så det är svårt att veta. 

• Anonym (Undrar)
    Snabeldrake skrev 2010-12-16 21:51:41 följande:
    Ja från vagitoriet alltså. Det har blivit så alla gånger jag har behandlat för svamp. Då har det kommit ut några eller någon dag senare.

Det är svårt att veta om slemmisen har gått. Vissa går ju hela (det gjorde min) den var genomskinlig och lite blodig. Typ som snor med blod. Skitäckligt. Andra får som sega flytningar eller bitar av slem. Så det är svårt att veta. 
    Ah okej.. Jag hade ju iof inget blod med mitt slem så då var det kanske från vaggisen.
    Men det lustiga är ju att det kom ju lite vit "mannagrynsgröt" första dagen efter jag hade tagit vaggisen,
    men sen dom nästkommande dagarna så var det ju som äckligt slem, kom varje gång jag torkade mig på pappret och så var det alltid en massa i trosskyddet jag hade !
    Det höll i sig med det äckliga slemmet i säkert 3 dagar, jätte obehagligt.

Anledningen till att jag frågar är ju att jag såååå gärna vill lägga mig i ett skönt bad men har hört en massa om att ifall slemproppen går så ska man undvika bad. jag behöver verkligen ett bad nu känner jag Skrattande
    Har även hört att slemproppen kan gå jättelångt innan det ens är dags för bebis att komma ut.
    Har för mig man kunde gå flera veckor utan den...?
  • Snabeldrake

Då är det kanske slemproppen ändå. Vaggisen är liksom vit som du skrev, som mannagryn.
    Ja slemmisen kan gå tidigt. Flera veckor innan. Min gick en vecka innan då ringde jag förlossningen men de sa inget om bad-förbud, så det gjorde jag ändå Obestämd Men ring du och fråga annars så vet du vad de säger om bad. Dom kanske glömde säga det till mig.. Hmm.. Nu blev jag fundersam Tungan ute

• Anonym (Undrar)
    Snabeldrake skrev 2010-12-16 22:00:21 följande:
    Då är det kanske slemproppen ändå. Vaggisen är liksom vit som du skrev, som mannagryn.
    Ja slemmisen kan gå tidigt. Flera veckor innan. Min gick en vecka innan då ringde jag förlossningen men de sa inget om bad-förbud, så det gjorde jag ändå Obestämd Men ring du och fråga annars så vet du vad de säger om bad. Dom kanske glömde säga det till mig.. Hmm.. Nu blev jag fundersam Tungan ute
    Ja, jag tog ju vaggisen på kvällen innan jag hoppade i säng. Dagen efter när jag gick på toa så kom all denna "mannagrynsgröten", det kom även lite mer under dagen sen. Men sen kom ju allt detta äckliga slem, massvis kändes det som, flera dagar. Kändes som om jag snöt underlivet Tungan ute haha.

Jag har bara hört att infektionsrisken ökar när slemproppen har gått och att man därför ska undvika att bada. Vet dock inte om det gäller badkar hemma, dom är ju mindre bakteriebelägrade än vad ex badhus är.
    Är iaf gryyyyyymt sugen på att slänga mig i badet och bara njuta en timma eller två, men är ju så osäker.

Vill ju inte ringa till förlossningen och störa heller med en sån dum fråga som det känns som om jag borde veta Flört haha.

Om jag nu ringer förlossningen, hur kan dom veta om slemproppen har gått ??
  • Anonym (fff)

slemproppen är ungefär som en snigel som kommer ut ur dig, och det är ganska mkt, men den kan även lossna i etapper så det är svårt att säga... det är iland lite rosastrimmlig pga blod, du kan även få den att lossna själv om du vill försöka få förlossningen att starta men det är dock ingen garanti att den startar ändå men chanserna blir större, detta kallas hinnsvepning och då för man upp 1 eller 2 fingrer så lååångt man bara kan, man kan måste ha konstiga ställningar ibland för att lyckas, sen känner man livmodertappen längst in och då snurrar man liksom fingrarna som roterar runt och då när man tar ut så kan det följa med massor utav slempropp.

Nej jag tror inte att den lossna eftersom den är som en snigel, haha,

• Anonym (fff)

jag bada efetr mitt kom ut, hitta den i trosorna en dag, det var ingen fara sa dom, ringde uppsala sjukhus o fråga, :) Jag badade tillomed där hos dom under värkarbetet, så jag tror inte det e ngn fara, ring o fråga dom om du 'r osäker, dom är nog van de flesta frågor ska du se :D

• Snabeldrake
    Anonym (Undrar) skrev 2010-12-16 22:20:21 följande:
    Ja, jag tog ju vaggisen på kvällen innan jag hoppade i säng. Dagen efter när jag gick på toa så kom all denna "mannagrynsgröten", det kom även lite mer under dagen sen. Men sen kom ju allt detta äckliga slem, massvis kändes det som, flera dagar. Kändes som om jag snöt underlivet Tungan ute haha.

Jag har bara hört att infektionsrisken ökar när slemproppen har gått och att man därför ska undvika att bada. Vet dock inte om det gäller badkar hemma, dom är ju mindre bakteriebelägrade än vad ex badhus är.
    Är iaf gryyyyyymt sugen på att slänga mig i badet och bara njuta en timma eller två, men är ju så osäker.

Vill ju inte ringa till förlossningen och störa heller med en sån dum fråga som det känns som om jag borde veta Flört haha.

Om jag nu ringer förlossningen, hur kan dom veta om slemproppen har gått ??
    För att dom vet säkert lite mer om hur den kan se ut än vad vi gör. Vi har ju bara egna erfarenheter att gå efter medans dom har massor mer fakta och erfarenhet. Jag har förstått att den kan se ut lite hur som helst. 

Min såg inte alls ut som någon snigel utan bara som en stor klump med slem och blod (blääää).
Svar på tråden Hur vet jag om slemproppen har gått ??????