Isabelsmamma skrev 2010-12-18 23:56:23 följande:
du har en väldigt konstig attityd tycker jag, dagis personalen och barnen som går där ska alltså lära din son landets språk? är det inte din uppgift som mamma att göra det? du ha valt att bo i det landet och din son kommer bli efter i mångt och mycket om han inte kan prata och göra sig förstådd,både bland personal och barn, du gör absolut din son en otjänst genom att vara lat
LAT? det var det värsta! du känner inte oss och kan derför inte säga nagot om att vara lat.
vad negativt av dig och säga att han kommer och ha svarigeheter sen.. det behöver inte alls vara sa.
Ja jag har valt att bo här, men jag kan ju fortfarande inte perfekt tyska! ska jag lära honom fel saker da eller? min man pratar tyska med honom ibland, men vi har bestämt att han ska lära sig polskan först. Barn brukar lära sig fort, jag tror inte att det kommer och vara nagra svarigheter för honom. Och det här med polskan är för att typ alla i släkten pratar polska, hus ska han annars kunna prata med sin mormor tex sen? Min mamma bor i Sverige och kan svenska och polska. Men svenskan är lite dumt och lära honom nu när vi enda inte bor i sverige. Först och främst blir det polska och tyska för honom.
Jag flyttade till sverige när jag var 7 ar och lärde mig svenskan efter 2-3 manader pa skolan.
sa jag fattar inte varför han ska ha svarigheter med tyskan sen när han börjar pa dagis. Visst alla är vi olka och alla lär sig olika fort, men vi hoppas ju pa det bästa istället för att se det svart.