min 2åring är alltid ARG. är det såhär att vara småbarnsföräldrer?
hon är galet tempramensfull!. jag mutar, tröstar, tjatar, fjäskar, tröstar, tjatar, skäller, tröstar, tjatar, osv..
att få på ytterkläderna går sällan under en halvtimme. och att få hem henne från dagis är ett kapitell för sig. det verkar inte spela någon som helst roll hur jag bär mig åt. det är som om hon har så mycket ilska i denna lilla kropp som bara måste få ett ordentligt utlopp innan det går att börja tänka sig att ev vara en anings medgörlig.. och dessa utbrott kommer bara tätare och tätare. hela våran vardag är numera fylld av galet mycket skrik och tröst. Detta gör mig verkligen ledsen för jag kan inte för mitt liv förstå vad jag gör för fel.
jag har dessutom kommit på mig själv med att tacka nej till olika saker för att jag inte riktigt orkar med att ta dessa utbrott offentligt. Att tex åka och handla får hon inte följa med på längre utan jag och min man delar upp oss i största möjliga mån eftersom vi vet att vi efter en massa trixande med ytterkläderna och bilbarnstolen kommer åka hem tomhänta iaf.
Jag älskar denna lilla varelse så innerligt och kan verkligen sakna henne när jag inte är med henne. Men efter en timme när jag kommit hem är all min energi som bortblåst och jag känner mig både ledsen, besviken och arg.
Är det såhär det ser ut i småbarnsfamiljer?