Ersättning?
Hej!
Jag har två frågor till dig!
Jag har en bebis på 4 månader som jag har helammat tills nu, men nu har vi börjat komplettera med ersättning då jag har dåligt med bröstmjölk (försöker handpumpa, men ytterst lite kommer ut). Vi började ge henne ersättning på kvällen, då hon var extremt missnöjd även fast hon ammat på båda brösten och det funkade jätte bra! men nu vill vi även ge henne ersättning vid lunch, och jag undrar då vilken mängd ersättning hon ska få?
Sen har vi lite problem med sömnrutinerna, hon vägrar att sova på dagarna, endast i vagnen utomhus går bra (inte alltid), enda sättet jag kan få henne att sova är att bära henne eller att låta henne somna vid brösten, men sen när jag lägger ner henne vaknar hon direkt ch börjar skrika, så här har det varit ett tag, men då har kväll/nattsömnen funkat, men nu har hon även börjat vägra somna i sin säng, hon vill bara somna vid bröstet.. Hur ska vi göra för att få henne att somna i sin säng? Och när vi lägger henne har hon alltid fått mat och ren blöja, samt att vi har varvat ner i 1 timme innan hon ska sova, med lite mer dämpad belysning och lugn och ro..
Tacksam för hjälp och svar!
Tack!