Äter du blockchoklad?
Vad tycker ni om Blockchoklad?
Är jag verkligen ensam om att hellre köpa icas eller fazers blockchoklad än marabous mjölkchoklad?
Vad tycker ni om Blockchoklad?
Är jag verkligen ensam om att hellre köpa icas eller fazers blockchoklad än marabous mjölkchoklad?
Blockchoklad är vedervärdigt och går inte att använda till nånting alls. Absolut INTE till godis, om man vill att det ska vara ätbart. 
usch nej!! Det är ju jätteäckligt! En massa palmolja (ofta iaf) och inte alls en chokladsmak som känns bra! Vägrar att använda till matlagning också!
Nej, marabous är bättre men fazer är bäst! =)
Gjorde chokladmoussetårtor till vårt bröllop med marabous mjölk- och mörk choklad! Myycket gott! Testade en omgång på blockchoklad och det fick slängas!
i både bakverk och som den är. Fattasr inte hur man kan förstöra bakverk med denna "choklad"

Blockchoklad funkar i bakverk men jag har hellre annan choklad i.
Används endast i nödfall, det är inte så smarrigt..
Blockchoklad är vedervärdigt! Även i bakverk och godis. Urk.
Det funkar till bakning men verkligen inte att äta bara som den är
Odenses 70%-iga blockchoklad tycker jag var jättegod. Jag hade en liten bit kvar efter att ha gjort chokladtryfflar och tog den biten igår. Mums
Vidrigt. Jag skulle aldrig ens ha det i bakverk.
Får det ens kallas blockCHOKLAD, heter det inte bara block nu för tiden eftersom det innehåller så små mängder choklad. Det innehåller desto mer äcklig och miljövidrig palmola och annat skräp.
Blockchokladen är väl bättre nuförtiden. Nu måste den innehålla vissa kakaohalt och kakasmör har jag för mig. Det som hette blockchoklad för några år sedan heter numera bara Block
eftersom den enligt EU-regler (?) inte uppfyller kraven för att kallas choklad.
Big NONO!
micalela.blogg.se