• Boothwalker

Äter du blockchoklad?

Vad tycker ni om Blockchoklad?
    Är jag verkligen ensam om att hellre köpa icas eller fazers blockchoklad än marabous mjölkchoklad?

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du blockchoklad?
  • Boothwalker
    Halkatla skrev 2010-12-17 15:09:16 följande:
    Jag äter hellre mörk blockchoklad än exempelvis mjölkchoklad, för att jag tycker att det är godare.
    =)

Jag med. Fast oftast köper jag ljus blockchoklad. Men mörk är också godare än mjölkchoklad =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Linda1976

Blockchoklad är vedervärdigt och går inte att använda till nånting alls. Absolut INTE till godis, om man vill att det ska vara ätbart. Kräks

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Millan83

usch nej!! Det är ju jätteäckligt! En massa palmolja (ofta iaf) och inte alls en chokladsmak som känns bra! Vägrar att använda till matlagning också!

Nej, marabous är bättre men fazer är bäst! =) 

Gjorde chokladmoussetårtor till vårt bröllop med marabous mjölk- och mörk choklad! Myycket gott! Testade en omgång på blockchoklad och det fick slängas! 

• IsDimma
    Linda1976 skrev 2010-12-17 17:45:14 följande:
    Blockchoklad är vedervärdigt och går inte att använda till nånting alls. Absolut INTE till godis, om man vill att det ska vara ätbart. Kräks
    Håller med dig.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Hannah76

Blockchoklad funkar i bakverk men jag har hellre annan choklad i.

Används endast i nödfall, det är inte så smarrigt..

• Ringtail

Blockchoklad är vedervärdigt! Även i bakverk och godis. Urk.

• morriis

Det funkar till bakning men verkligen inte att äta bara som den är

One time...
  • Tant Green

Odenses 70%-iga blockchoklad tycker jag var jättegod. Jag hade en liten bit kvar efter att ha gjort chokladtryfflar och tog den biten igår. Mums

• peggyL

Vidrigt. Jag skulle aldrig ens ha det i bakverk.
    Får det ens kallas blockCHOKLAD, heter det inte bara block nu för tiden eftersom det innehåller så små mängder choklad. Det innehåller desto mer äcklig och miljövidrig palmola och annat skräp. 

• Kofttanten

Blockchokladen är väl bättre nuförtiden. Nu måste den innehålla vissa kakaohalt och kakasmör har jag för mig.  Det som hette blockchoklad för några år sedan heter numera bara Block eftersom den enligt EU-regler (?) inte uppfyller kraven för att kallas choklad.

Svar på tråden Äter du blockchoklad?