• Aprilbarn1

Är det fel att skaffa barn sent i livet?

Motivera gärna era svar.. vart går gränsen för er?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det fel att skaffa barn sent i livet?
  • CeeJay

Röstar på över 50 år MEN det är min personliga åsikt om mig själv. JAG hade nog aldrig fött ett biologiskt barn efter 50-strecket

Sen om andra klarar av det fysiskt, psykiskt och om man gör det för rätt "anledning" (gäller ju alla åldrar) så ser jag inget fel i andras val.

• DenNamnbitne

Nej det tycker jag inte alls. Och det är upp till föräldrarna att avgöra vilket som är FÖR sent

• Bollen2

Jag röstade på 40 år, men skulle egentligen kunnat rösta på 45år om det alternativet fanns.
    Anledningen är att jag tycker det är taskigt för barnet att behöva få föräldrar som är äldre än det. Hörde häromdagen en man 62 år som fått ett barn!?!? Om barnet har tur har han kanske sin pappa i livet tills sin 10-årsdag? Ja, kanske längre men chansen är stor att han inte har det.

Jag är själv 23 och min mor är 45år nu. Jag är jätteglad för det, om hon nu lever tills hon blir gammal får jag ha henne så länge i mitt liv. Kan bara tänka tanken om hon varit ca 70år nu, (vilket hon varit om hon fått mig vid ca 45-års ålder).. Men det är klart, hade det varit på ett annan sätt hade det varit det normala för mig.. 

Men jag kan samtidigt se det från en annan vinkel. Hade jag själv varit i 40-års åldern, inte haft möjlighet att få barn tidigare och då fått möjligheten att bli mamma, då är jag ändå nästan säker på att jag skaffat barn då. Men att skaffa tredje,fjärde barnet etc. så sent hade jag inte förhoppningsvis inte gjort. Man kan inte "bara" tänka på sig själv.  

• AnniPanni

Det är väl upp tillföräldrarna. Det finns ju 45 åringar som är piggare än vad jag är
    IOf blir man aningen sliten med tre helvilda tjejer att hålla koll på haha.

Min gräns går dock vid 50+...

• Fluffskalle

Nej, det tycker jag inte. Hade själv velat ha barn runt 20 men så har det inte blivit. FEL är det rakt inte. Alla människor har olika förutsättningar under olika skeden i livet.

• VirrigaVerna

Det beror på föräldrarnas ålder och också barnets ålder.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • liag
    CeeJay skrev 2010-12-17 21:53:29 följande:
    Röstar på över 50 år MEN det är min personliga åsikt om mig själv. JAG hade nog aldrig fött ett biologiskt barn efter 50-strecket

Sen om andra klarar av det fysiskt, psykiskt och om man gör det för rätt "anledning" (gäller ju alla åldrar) så ser jag inget fel i andras val.
    En lite undran. "Det är min personliga åsikt" skriver du. Vad skulle ett svar vara annars av dig om de inte var en personlig åsikt?
  • Lenora

Min gräns går runt 35 då jag inte är beredd att riskera de komplikationer som barnet kan tvingas leva med om jag föder senare än så. Oddsen börjar bli alltför dåliga för att jag själv skulle våga chansa.

Jag har absolut inga problem med hur andra familjer gör. 

Svar på tråden Är det fel att skaffa barn sent i livet?