• Sonali

Fick reda på att jag var gravid när det hade gått 5mån!!!!

Som sagt jag fick reda på att jag var gravid i vecka 20+2. Jag är 21 år och 1 år tillbaka slutade jag med p-piller för att jag ville bli gravid. Brukar ha väldigt oregelbundna mens.
    Jag har gjort flera gravtester  (varje månad) men alla visade negativ men en visade svag pluss men efter 1 vecka när jag gjorde om grav testet så visade den minus. Men då va jag redan gravid i mån 4.

Jag har inte mått illa eller spytt eller något. Jga ahr varit hur frisk som helst!  Men har bara varit väldigt trött och gick upp lite i vikt och fick enorm stor aptit. Åt helatiden. Magen började sticka ut lite, men inget märkvärdigt för jag är väldigt smal och brukar vanligtvis väga  43-44kg och är 155cm. Men eftersom magen stack ut lite och brukar ofta bli hård som sten sen bli mjuk igen blev jag orolig och bokade tid hos vårdcentralen. De skickade mig till ultraljudsundersökning och då när jag ligger där säger läkaren "Du är gravid", jag blev glad och frågade vilken vecka (Trodde han skulle säga 7-8). Han sa"jag skulle gissa på runt 4 månader för bebisen har sklett, naglar osv". Jag kunde inte tro det. Vi fick se bebisen och höra på dens hjärt slag. Jag och min man blev väldigt glada. 2 dagar efter gick vi på en riktig ultra undersökning då fick vi veta att jag var exat vecka 20+2 alltså  i vecka 21. Nu är jag i vecka 26=) har BF 3april=D

Är det någon mer än mig som fick reda på att man e gravid sent? Skulle vara kul att läsa din berättelse=)

• Svar på tråden Fick reda på att jag var gravid när det hade gått 5mån!!!!
  • clarens

GRATTIS!!vad kul! nej, jag har inte  varit med om det, ville bara säga grattis!och fråga hur det kom sig att testen visade neg? hade de ngn förklaring?

• Sonali

TAACCK!!!

Verkligen det är otroligt och jag är väldigt glad över att bebisen mår bra. Fast än jag levt som en "ikke gravid" hehe.

Jag vet faktiskt inte varför testerna visade neg. Köpte testerna både från apoteket och från nätet. Vissa säger om man passerat en viss tid då visar testerna neg men sen fick jag reda på att det är inte sant.
    Glad e jag över att nu är det endast 3 mån kvar till bf och jag slipper vänta så mycke på att se min lilla bebis=D

• Abbans mamma

Jag fick reda på i v 22 att jag var gravid. Jag är lite överviktig så svårt att se och känna då. jag åt p-piller så trodde att det var därför mensen uteblev. men när jag gosade med maken så kände han nåt så jag köpte ett test och det blev plus direkt. Så bokade tid hos bm och då hon kände efter så bokade hon in ul eftersom hon sa antingen har du en stor bebis där inne eller så är du väldigt lång gången. och det visade sig att jag var i v 22+4 så v 23. och det var en chock för mig eftersom jag åt p-piller och skött det bra. tiden gick rätt fort och den 23 april 2010 födde jag en frisk son som heter Abban. nu är han snart 8 månader :)

• Sonali

Först vill jag säga GRATTIIS!!!

Sen så vet jag inte om man ska lite på p-piller i ditt fall och grav tester i mitt fall. haha
    Men skönt att bebisen var frisk=)

• annakim

Hej!
    Ett stoort grattis!
    Sitter här och känner igen mig!
    Fick veta för ca 3 veckor sedan att jag var gravid i v 19!
    Hade en blödning i början av sept och på gynakuten konstaterade de att det var missfall.
    Illamåendet höll i sig ett par veckor men det trodde jag berodde på att hormonerna ska ut ur kroppen, gick upp i vikt men det förklarade jag med att jag aldrig rör på mig....., bubblet i  magen måste ju vara gaser-i min tro!
    Fick gå på vag. ul för att se vart i grav. jag var. Hon kunde inte helt beräkna för att det var så långt gånget, då gissade jag på ca 8-10.
    Fick nästan en chock när hon sa att jag var i v. 19.
    Det var dock väldigt välkommet och nu är vi överlyckliga......bf 30 april 2011, så det verkar som om vi kan följas åt!!!

• SaraHeleneBirgitta

Vad skönt det låter! Tänk att slippa väntan :))

• Sonali

annakim:

Grattis till dig me! Det är skönt att slippa vänta=D

haha jag trodde att jag gick upp i vikt pga av att jag ätit mer än vanligt och när magen blev hård och uppblåst trodde jag oxå att jag hade agser i magen. När kände du att du har sammandragningar alltså magen blir hård i några minuter sen mjuk igen? Jag kände det rätt så tidigt typ när jag va i vecka 15 eller nått. Det va just pga av detta jag uppsökte läkare.

Har du lyckats få se om det är en flicka eller pojke? :D

• annakim

Ts; sammandragningarna vet jag inte riktigt när jag först märkte, men det var väl oxå runt v 15. Det är ju lite lustigt att det mesta kan få en naturlig förklaring såsom gaser mm.. Ungefär v. 16 ( tror jag!!) kände jag en kraftig kick eller liknande men då trodde jag att jag hade legat konstigt!!
    Allt är ännu konstigare eftersom
    Jag redan har två barn hemma! Med båda dem tog vi faktiskt reda på vad det skulle bli men denna gång tänkte vi låta det bli en överraskning! Har ni tagit reda på vad ni kommer att få!???

Svar på tråden Fick reda på att jag var gravid när det hade gått 5mån!!!!