Fick reda på att jag var gravid när det hade gått 5mån!!!!
Som sagt jag fick reda på att jag var gravid i vecka 20+2. Jag är 21 år och 1 år tillbaka slutade jag med p-piller för att jag ville bli gravid. Brukar ha väldigt oregelbundna mens.
Jag har gjort flera gravtester (varje månad) men alla visade negativ men en visade svag pluss men efter 1 vecka när jag gjorde om grav testet så visade den minus. Men då va jag redan gravid i mån 4.
Jag har inte mått illa eller spytt eller något. Jga ahr varit hur frisk som helst! Men har bara varit väldigt trött och gick upp lite i vikt och fick enorm stor aptit. Åt helatiden. Magen började sticka ut lite, men inget märkvärdigt för jag är väldigt smal och brukar vanligtvis väga 43-44kg och är 155cm. Men eftersom magen stack ut lite och brukar ofta bli hård som sten sen bli mjuk igen blev jag orolig och bokade tid hos vårdcentralen. De skickade mig till ultraljudsundersökning och då när jag ligger där säger läkaren "Du är gravid", jag blev glad och frågade vilken vecka (Trodde han skulle säga 7-8). Han sa"jag skulle gissa på runt 4 månader för bebisen har sklett, naglar osv". Jag kunde inte tro det. Vi fick se bebisen och höra på dens hjärt slag. Jag och min man blev väldigt glada. 2 dagar efter gick vi på en riktig ultra undersökning då fick vi veta att jag var exat vecka 20+2 alltså i vecka 21. Nu är jag i vecka 26=) har BF 3april=D
Är det någon mer än mig som fick reda på att man e gravid sent? Skulle vara kul att läsa din berättelse=)