sweetmc skrev 2010-12-18 11:34:22 följande:
jag håller inte med om riktig skrämselteknik, men kanske att man förklarar alla könssjukdomar, följer med henne till ungdomsmottagningen och kollar att hon inte har könssjukdomar (som kanske får henne att förstå att det är nåt hon kan drabbas av och det är inte bara till för att skrämmas), hör av er till BUP (barnochungdoms psykiatri) och hör med dom vad dom kan tänkas göra?
Även att man är striktare och håller henne inne och att hon inte får träffa killar hur som helst utan att killarna har blivit presenterade hemma och ätit middag med familjen?
Att kanske hålla henne inne lite mer?
Sen kommer jag för tillfället inte på så mycket mer, men det är lite sånt en bekant provat med sin dotter som också var ute i de sexuella svängarna för tidigt och för mycket..
Lycka till!
Tror inte heller på skrämseltaktik. Tonåringar har ju tyvärr också en tendens att strunta i sådant och inte alls tänka framåt. Att hon får presentera sina killar och vänner och umgås med dem hemma tycker jag också låter bra. Att visa intresse för vilka killar hon är kär i även om hon tycker det är pinsamt.