Min dotter 14-åring "ligger runt"
Mm, exakt sådär blir det när man hemifrån får för lite bekräftelse på att man är värdefull.
Rannsaka er själva som föräldrar säger bara jag.
Mm, exakt sådär blir det när man hemifrån får för lite bekräftelse på att man är värdefull.
Rannsaka er själva som föräldrar säger bara jag.
Ta en långhelg på tu man hand med tjejen och prata om egenvärde och hur man tar hand om sig själv, och vad som är bra bekräftelse och dålig bekräftelse. Att ska man ligga så är det för att man vill och njuter av det, och att kunna skilja på det och att man mår bra av att bli bekräftad som sexpartner. Jag tror att det är svårt att få nån som börjat ha sex att sluta med det, det tåget har liksom redan gått. Men att hjälpa henne ha sex av rätt anledningar och att inte sälja sig själv för billigt. Att hon ska börja fundera på hur man blir uppskattad och bekräftad som människa och individ, INNAN man blir det som sexpartner. Hon kommer kanske inte vara sugen på ett slänga bort en helg med morsan, men se till att det blir av ändå. Ta in på hotell eller spa, gå på pedikyr tillsammans, se till att få kvalitetstid, utan att kompisarna lockar eller att hon sitter å smsar hela tiden.