Inlägg från: skelett |Visa alla inlägg
  • skelett

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Lingonflickan skrev 2010-12-19 09:17:47 följande:
    14-åringar ska inte bete sig som slampor, det är bra att TS försöker komma till rätta med problemet.
    Kamma till dig. Vilka ord du använder, du framstår som lovligt korkad. Frigid månne?

TS, prata med henne, se till att hon har ordentligt skydd. Hon kanske är kåt och vill ligga? Vad är faran med det?
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:49:39 följande:
    Vad är faran? Hon är MINDERÅRIG!

För övrigt är jag ytterst välkammad och intelligent. Men jag vågar gå mot strömmen.
    Vågar gå mot strömmen, tillåta mig att skratta. Du är exakt lika hysterisk som alla andra pingstvänner/religiösa.
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:54:05 följande:
    Skratta du, det bekommer mig inte det minsta.
    Nej det blir väl din stackars dotters huvudvärk, snacka om att bädda för skuld och skam. Men ni gillar väl sånt.
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 20:59:31 följande:
    ??? Hon är 14 år. FJORTON. Detta var ett av de dummaste inlägg jag läst på FL och då har jag ändå läst en hel del dumt härinne, vill jag lova. 

TS: be om hjälp. Skolsyster, en lärare, BUP, en älskad moster, en kamrats mamma eller pappa, en omtyckt farbror - kanske finns det någon som kan hjälpa dig att prata med dottern. Hon har naturligtvis dålig självkänsla och tror att den kan stärkas så här. Hon behöver trygga vuxna omkring sig som kan prata med henne och kan visa rätt väg. Tycker synd om henne och dig och hoppas ni hittar hjälp snart. Stå på dig!
    För dina råd var ju något att eftersträva.

Ja hon är 14 år. Betyder det att hon inte kan känna lust? Läs en biologibok för i helvete. "Naturligtvis dålig självkänsla" Hur kan du avgöra det med information du fått på ett internetforum?
    Du kanske förespråkar kyskhetsbälte? Det kommer säkerligen göra TS dotter gott.
  • skelett
    Lingonflickan skrev 2010-12-19 21:00:24 följande:
    "Ni"???

Nej jag hoppas fostra min dotter till så pass hög självrespekt att hon inte kommer missbruka sin kropp hur som helst och oavsett kommer jag alltid älska henne. Man behöver inte tycka om allt någon gör för att älska dem.
    Missbruka sin kropp. Lilla du, jag har "legar runt". Jag har lärt känna min kropp och vad jag tycker om resp. inte tycker om. Inte en enda gång har jag missbrukat min kropp. Jag har mycket stor respekt för mig själv och min egna person. Det är sex vi diskuterar, inte dödligt gift.
  • skelett
    Ellinor Doolittle skrev 2010-12-19 21:09:13 följande:
    (Har inte läst tråden) Vilka umgås hon med? Är dom likadana? Har hon få eller inga vänner? Är hon ensam? Sex när man är 14 handlar inte om kåthet. Snarare har flickan ett bekräftelsebehov. Pratar ni om känslor hemma. Får man sätta ord på hur man känner eller sopas det under mattan? Det är inte lätt att vara 14 och passa in i skolan och hemma. Somliga självsvälter, andra skär sig och några ställer upp som sexuella kontakter. Stackars flicka, krama om henne och tala om för henne att hon är fantastisk och högt älskad precis som hon är. Även om hon visa "alla taggarna utåt" så kanske det är precis vad hon behöver höra... Dra dig inte för att söka hjälp!

Det är sådana som dig och dina påhejare i tråden som försvårar och sätter krokben för dagens unga tjejer genom er moralpanik. Sex när man är 14 år kan visst handla om kåthet eller tror du att det är något som kommer automatiskt på 15-års dagen?
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 21:26:04 följande:
    Om du var 14 när du knullade runt med flera år äldre män tror jag inte du lärde känna din kropp och utforskade dina gränser. Då var du snarare livrädd att inte duga, lukta illa ur munnen, lukta fisk ur muffen, verka osäker, att han skulle märka finnen på ryggen, att göra fel, att prutta under samlag etc etc. Du låter som en 32-åring som överför dina "erfarenheter" på 14-åringar. Patetiskt. 
    Flera år äldre män, det handlar väl enligt TS om en 17-årig kille. Men en 17-årig kille är kanske en mycket äldre man i dina ögon? Den enda som är patetisk här är du med ditt "professionella tyckande" som jag inte ger mycket för. Vad har du för utbildning eftersom du så enkelt kan diagnostisera TS dotter?
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 21:30:49 följande:
    Visst kan man ha lust när man är 14, men inte att ha sex med femton olika män. Det borde du också fatta, hur nyliberal du än är. 
    Oj vad ledsen jag blir av dina försök till påhopp.
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 21:36:32 följande:
    Är man 13 och har sex med en 17-åring är skillnaden enormt mycket större än om man är 42 och har sex med en 46-åring, krävs det verkligen utbildning för att förstå det? Och på vilket sätt är ditt tyckande mer professionellt och mitt mindre professionellt än alla andras tyckande i denna tråd? Alla svar här bygger enbart på tyckande och eftersom TS har valt att lufta ämnet här accepterar hon troligen tyckande som svar. Vill man ha professionella råd föreslår jag än en gång BUP. 
    skelett skrev 2010-12-19 21:32:52 följande:
    Oj vad ledsen jag blir av dina försök till påhopp.
    Ahh, du håller med om att nyliberal är ett skällsord! Det är just vad det är
    So?  En 13, 14, 15 åring kan fortfarande känna sexuell lust och vilja ha sex.(med jämnåriga pojkar eller flickor, jag är inte för pedofili eller hebefili) Enligt min erfarenhet är det vanligt att unga tjejer känner mycket lust under puberteten med skuld och skamkänslor som följd eftersom fina flickor tydligen ska hålla på sig enligt någon unken 1800-tals moral. Vad ska BUP göra menar du? Moralisera över flickans sexuella kontakter? Ge preventivmedelsrådgivning?

Och ja, nyliberal är ett skällord. Det är hysterisk moralist också.
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 21:45:33 följande:
    Jag skulle hålla med om ditt resonemang om tjejen var runt 17-18, men en 13-14-åring har inte den mognaden och den förmågan att se till sitt eget bästa som krävs för att kunna hantera femton sexuella kotakter. Hade du en egen tonårsdotter skulle du fatta vad jag talar om. Och visst kan du kalla mig moralist, men lagen är på min sida. Varför, om det är så självklart att barn har ständig lust?
    Kanske är det så att det inte var 45 år sen jag själv var 14-15 år och kommer ihåg hur det kändes?

Du behöver inte försöka vrida och vända på mina ord för att vinna poäng, barn är man i juridisk bemärkelse till man är 18 år. Det är en viss skillnad på ett barn i 5-års ålder och ett barn i 14-års ålder, det förstår du hoppas jag? Om ett år får TS dotter lagligt ligga med en miljon partners om hon så skulle vilja, är det inte bättre att försöka hjälpa henne på ett vettigt sätt istället för att moralisera över hennes sexualliv i dagens läge. Det om något kommer knappast hjälpa TS i sin relation till dottern.
  • skelett
    Pellinell skrev 2010-12-19 22:05:40 följande:
    Jo, och jag anser att ett vettigt sätt är att tala med henne, och om man inte själv kan tala med henne får man söka hjälp i bekantskapskretsen eller hos proffs, och visa att det finns många sätt att höja sin självkänsla på som är bättre än att låta sig utnyttjas av äldre killar. Du anser att man hjälper henne bäst genom att skaffa p-piller och säga "ha så kul, testa gärna bakhålet i kväll".

Vi tycker olika, men jag tror att TS blir mer hjälpt av mitt råd än av ditt, eftersom hon till skillnad från dig inte är bekväm med läget. 
    Läsförståelsen är inte på topp märker jag. Vad TS är bekväm med är inte det primära. Det är vad TS dotter känner som är av största vikt. Och har TS dotter enligt dig och andra dålig självkänsla är det antagligen föräldrarna som ligger bakom det, varför passar det att komma nu när dotter är 14 år och försöka motarbeta det? Borde det inte ha skett tidigare? Fast det är kanske så du fungerar i ditt eget föräldraskap också? Drömmer
Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"