Inlägg från: Malin8903 |Visa alla inlägg
  • Malin8903

Min dotter 14-åring "ligger runt"

Fråga henne varför hon ligger runt och om hon avfärdar dig så säg "om du är tillräcklig "vuxen" till att ha sex så är du tillräckligt vuxen att prata om det.

Sätt er ner och prata om det, det är nog det ända du kan göra sen se till att hon skyddar sig och testa sig för könssjukdomar.

Försöka att få henne förstå innebörden att ha sex, fråga henne om hon kommer vara stolt över att berätta att hon har varit med si och så många killar när hon blir äldre och träffar mannen i sitt liv, om hon tänker på framtiden så kommer hon nog tänka till.

• Malin8903
    enny signatur skrev 2010-12-19 20:35:37 följande:
    Uppskattar du att diskutera vilka du har sex med med dina föräldrar? Jag ser inget samband med att man ska diskutera sitt sexliv för att man införskaffat ett, jag ser det som något som man själv avgör.

Innebörden av sex, vad är den? Något skamligt? 
    Nej jag har inte sagt att de ska diskutera vilka hon har sex med utan mer allmänt. Nej jag tycker inte det är något skamligt men jag tycker att man ska tänka efter.

Jag skulle vilja att min mamma skulle ha pratat med mig och åtminstone hjälpt mig med p-medel osv...men det är ju lätt att vara efterklok...
Svar på tråden Min dotter 14-åring "ligger runt"