Lingonflickan skrev 2010-12-19 20:53:10 följande:
Det handlar ytterst om vad för värderingar och egenskaper vi vill föra vidare till våra barn.
Javisst, jag vill lära mitt barn empati, medmänsklighet, värme, att våga stå för sina tankar och åsikter, att njuta av livets goda och det som gör henne glad, att våga vara sig själv utan att behöva söka bekräftelse hos andra, att alla har ett lika värde oavsett bakgrund och att aldrig någonsin låta någon sätta sig på henne, att alltid visa respekt för sina medmänniskor, att lyssna på andra, att utforska världen och ta lärdom av allt som finns att upptäcka, samt mycket mycket mer!
Sen om hon knullar med 300 karlar innan hon är 25 kunde jag inte bry mig mindre ifall hon fortfarande har med sig alla övriga delar och helt enkelt gör det enbart för att hon trivs med det, hur många man har sex med har öht inget att göra med vem man är som person!
Att du vill lära dina barn att en kvinna är mindre värd för att hon haft fler sexpartners än du satt upp som en maxnorm får ju stå för dig, jag tycker bara det är tragiskt.