God f*cking jul önskade försäkringskassan
Blir så ledsen och arg!!!!
Efter att ha tagit sig ur ett fruktansvärt skuldträsk för tre år sen levde vi i god tro om att allt var betalt och klart.... Min anmärkning hos KFM försvinner i mars nästa år, och min mans försvann för snart ett år sen.
Då dimper det ner ett brev från försäkringskassan i torsdags, aviserat till min man.
Ett återkrav på 11600:- för återbetalning på bostadsbidrag samt underhållsbidrag som jag antar är från 2001 ( en period då vi separerade några månader).
WHAT?????
Ändå ringde vi till FK för att få veta total skuld för drygt tre år sen... då betalade vi en räkning på 18000:- samt att dom drog totalt 7000:- från barnbidraget under ett år.
På kravbrevet står det inget mer än beslutsdatum för återkrav ( 2005) och att det ska betalas innan 31/12. Inget om vilken period vi hade detta bostadsbidrag eller annat som man kan tycka är relevant.
Dom påstår enl telesamtal att vi fått brev 2 ggr om detta, men det borde jag vetat om eftersom jag ABSOLUT inte vill hamna i skiten igen... jag vet hur jävligt det är och önskar inte ens min värsta fiende att hamna i skuldträsket...
Varför kan dom inte berätta när man ringer och frågar om total skuld?? Önskar dom livet ur folk?
Visst, det går att delbetala.. men jag vill verkligen inte det... Vill bara bli av med skiten
Jag orkar verkligen inte detta.... det var verkligen droppen... en vecka innan jul också..
Vet inte vad jag vill med detta inlägg... bara skriva av mig kanske...