Min bebis ångestskriker i sömnen!
Min 4 månader gamla son har sedan ett par veckor mer eller mindre varje natt börjat att skrikgråta på ett sätt han aldrig gör annars... De e riktigt ångestfylld o högt- väldigt obehagligt att höra.
Det konstiga e att d alltid inträffar då han sovit ca 45 min- 1 timme, varpå jag gissat att d e mardrömmar- men samtidigt har jag läst att så små barn inte drömmer?
Ibland håller d på endast några sekunder men ibland 2-3 minuter non stop o då brukar d enda vara att lägga honom vid bröstet så lugnar han sig. Andra gånger räcker d med nappen.
När han väl lugnat sig fortsätter han lika snabbt som d började att fortsätta sova...
Han verkar oxå sova medan d pågår då han oftast blundar, med undantag frän nån gång då han tittat- men jag ttror då att han väckt sig själv med de höga skriken...
Ska ta upp detta med BVC nästa gång men skulle vilja höra om nån av er känner igen detta?
Stackars min lilla pojke- känns så frustrerande att se honom sådär- o inte veta varför
Sen e d som sagt fruktansvärt obehagligt för oss för oftast har vi båda precis somnat in då d inträffar o man bara flyger upp med hjärtat i halsgropen...