Inlägg från: Halkatla |Visa alla inlägg
  • Halkatla

skulle du tillåta detta?

Nej. Inte om det är ett måste att ta sig från punkt A till punkt B. OM det var tal om att gå ut och leka så skulle hon nog ha fått det (efter lite bråk), enligt devisen "hon kommer väl in när hon börjar frysa".

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Halkatla
    Filoso Fisken skrev 2010-12-19 17:59:54 följande:
    Mycket osannolikt att ett barn frivilligt skulle gå ute i -10 grader i mer än 5 minuter.
    Men skulle mitt barn vägra ytterkläder så hade jag tagit med mig dem ändå, MEN låtit barnet göra som han/hon ville. För vad hade läxan blivit av det hela? Barnet hade insett att "Nu var det jättekallt ute, då tar jag på mig så att jag blir varmare".
    Jag tror att vi ofta missar våra barn att lära sig VARFÖR man bör göra vissa saker. Vi säger oftast att "så gör man och så är det bara". Vad är det för fel med att låta ungarna testa själv och lära sig just varför.
    Eller hur!
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
Svar på tråden skulle du tillåta detta?