Inlägg från: Mrs Statham |Visa alla inlägg
  • Mrs Statham

skulle du tillåta detta?

puss skrev 2010-12-18 18:39:02 följande:
    ja.
    Och vad är det för dumt utgångsläge?
    Finns det någon som släpper ut sitt barn utan skor alls överhuvudtaget någon annan gång än kanske eventuellt på sommaren???
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 18:40:30 följande:
    mitt på dagen, det blåser fem meter per sekund, från nordost.
    Så det är soligt och upplevd temperatur är egentligen ungefär -18 grader?
    Då har man nog ett helt annat problem om barnet vill gå ut utan ytterkläder...
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 18:43:34 följande:
    finns det en vindgräns för när du släpper ut dina barn untan ytterkläder i tio minus? eller varför frågar du?
    Hört talas om vindavkylning???
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 18:46:03 följande:
    släpper du ut dem i innekläder om det är vinstilla? eller vad spelar det för roll?
    Vinden spelar mycket roll. Jag själv kan lätt gå en kilometer i enbart innekläder mitt på vintern utan att frysa om det inte blåser.
    Blåser det måste jag ha vantar, något vindtätt på överkroppen och eventuellt en halsduk för att inte frysa
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 18:46:42 följande:
    fortsätt gärna rösta tack.
    Respect till att barnet kallas "det" i röstningsalternativen Skål
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 19:08:11 följande:
    i ts står "den".
    Same, same. Båda är bestämda artiklar
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 19:12:15 följande:
    någon ogillade att jag kallade barnet "det" vilket jag inte gjorde, samtidigt som "den" var ok som benämning, så vissa tycker tydligen att det är skillnad.
    Båda är artiklar som beskriver ett substantiv i bestämd form, så åtminstone jag ser ingen skillnad på dem.
    Uppenbarligen ser jag ingen skillnad på dem bokstavligt talat också...
  • Mrs Statham
    Daeminimon skrev 2010-12-18 19:21:44 följande:
    Den enda anledningen att jag svarar är att jag misstänker att du är en sån person som tjafsar och tjatar tills folk hellre doppar huvudet i kokande olja än lyssnar på dig, och sen tror att du har "vunnit"...
    *skrattar så jag gråter*
  • Mrs Statham

Men alltså, är det ingen som vet att alla är olika och det faktiskt finns dem som egentligen inte behöver alls mycket vinterkläder för att hålla sig varma???

• Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-18 16:04:46 följande:
    det handlar om att gå en km utan ytterkläder. inte gå fem minuter, konstatera att det är kallt och ta på jacka. gå hela vägen en km utan ytterkläder är det som gäller.
    Ja, men om det också handlar om att ungen inte ens ska ha skor på sig, som du skrivit i tråden att det gör, så är ju ingen frisk människa som släpper ut någon (vuxen som barn) på en 10 minuters promenad.
  • Mrs Statham
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:19:38 följande:
    Håller med!
    Hur ska vi kunna uppfostra nästa generation lydiga medborgare om de inte lär sig att foga sig i vad auktoriteter bestämmer?

Dagens barn ifrågasätter alldeles för mycket, vad hände med "för att jag säger det"-argumentet??

Ska man inte bemöta sina barn med samma respekt man har för andra i sin närhet?
    Skulle du göra något du inte ville åt din kollega bara för att "han säger det"???
  • Mrs Statham
    Selfish Geene skrev 2010-12-19 12:38:34 följande:
    det gäller förståss bara kollegerna som jag bestämmer över, jag räknar med att mina överordnade talar om för mig när jag fryser
    Aaah, jo men självklart! Flört
  • Mrs Statham
    puss skrev 2010-12-28 18:50:07 följande:
    för att annars är man en Diktator och en Tyrann, och annars förtycker man sina barn och idkar maktmissbruk.
    Ja men precis exakt så! Du har verkligen förstått grejen du!! Skål
Svar på tråden skulle du tillåta detta?