• matteme

Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!

Som tråden lyder.....
    det känns ordagrant dom om jag ska dö varje gång jag ska bajsa!
    Tänkte för mig själv inne på toaletten att jag hellre föder barn varje gång istället för att plågas vid nummer två :(((

TIPS någon???

• Svar på tråden Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!
  • ThereseA

Hur länge sedan var det du födde?

• Vickan I

Köp Laktulos. Det var min räddning. Fick det redan på BB. Grymt bra. Sonen som är hård i magen får det. Ingen laxerande effekt så det förstör inget av den normala tarmverksamheten. Den gör bara bajset mjukt tills man kommer tillrätta med ev problem/smärta.

• Frökenkicki

Har du ont eller är du bara hård i magen? Jag fick väldiga stora problem efter min förlossning. (Hård i magen, och homoröjder) Det som hjälper är laxeringsmedel och xyloproct salva och suppar.
    Hoppas det snart blir bättre.

• relan

Ja, urk, det var inte så kul. Man kan liksom hålla emot med handen samtidigt, så att inte hela innanmätet följer med ut...

• Tygtiiger

Ta en binda och tryck emot mot slidöppningen när du bajsar så känns det inte som om inälvorna ska trilla ut och det gör inte ont i slidan.

Köp laktulos eller koka en påse katrinplommon tillsammans med en påse aprikoser och ät (det behöver INTE socker) och drick en liter vatten till - det löser upp rätt bra.

Och xyloproct eller vitt vaselin i ändtarmsöppningen så åker bajset ut lättare!

Krupke, we've got problems of our own!
  • matteme
    ThereseA skrev 2010-12-18 17:33:46 följande:
    Hur länge sedan var det du födde?
    fyra veckor sedan
  • Carlosmami
    relan skrev 2010-12-18 17:42:12 följande:
    Ja, urk, det var inte så kul. Man kan liksom hålla emot med handen samtidigt, så att inte hela innanmätet följer med ut...
    efter 3 månader gick de över för mig.. så hemsk!!! ät plommon...
  • matteme
    Vickan I skrev 2010-12-18 17:37:59 följande:
    Köp Laktulos. Det var min räddning. Fick det redan på BB. Grymt bra. Sonen som är hård i magen får det. Ingen laxerande effekt så det förstör inget av den normala tarmverksamheten. Den gör bara bajset mjukt tills man kommer tillrätta med ev problem/smärta.
    okok, låter som något man kan prova då! taaack
  • matteme
    Frökenkicki skrev 2010-12-18 17:40:40 följande:
    Har du ont eller är du bara hård i magen? Jag fick väldiga stora problem efter min förlossning. (Hård i magen, och homoröjder) Det som hjälper är laxeringsmedel och xyloproct salva och suppar.
    Hoppas det snart blir bättre.
    ne inte ont annars och inte speciellt hård heller.... bara att det gör så djävulens ont när det lixom ska ut Tungan ute
  • matteme
    relan skrev 2010-12-18 17:42:12 följande:
    hur då hålla emot med handen ? hihi
Svar på tråden Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!