• matteme

Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!

Som tråden lyder.....
    det känns ordagrant dom om jag ska dö varje gång jag ska bajsa!
    Tänkte för mig själv inne på toaletten att jag hellre föder barn varje gång istället för att plågas vid nummer två :(((

TIPS någon???

• Svar på tråden Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!
  • matteme
    Tygtiiger skrev 2010-12-18 17:42:57 följande:
    Ta en binda och tryck emot mot slidöppningen när du bajsar så känns det inte som om inälvorna ska trilla ut och det gör inte ont i slidan.

Köp laktulos eller koka en påse katrinplommon tillsammans med en påse aprikoser och ät (det behöver INTE socker) och drick en liter vatten till - det löser upp rätt bra.

Och xyloproct eller vitt vaselin i ändtarmsöppningen så åker bajset ut lättare!
    tack för goda råd
  • Frökenkicki
    matteme skrev 2010-12-18 17:49:57 följande:
    ne inte ont annars och inte speciellt hård heller.... bara att det gör så djävulens ont när det lixom ska ut Tungan ute
    Okej. Du får prova dig fram. Lycka till =)
  • Vanessa

I know that feeling!!!

Jag hade det så efter jag fick min tredje.Jag tror jag fick en liten, liten bristning precis i öppningen som gick upp varje gång jag skulle göra nummer 2. Formligen sprutlackerade toaletten med massor av blod varje gång och tårarna bara sprutade. Min räddning blev Ac3 med applikatornsom finns på apoteket. Den både smörjer och kyler lite. Tack varje "smörjningen" behövde jag inte trycka på o man lägger på det när man går på toaletten så det behöver inte verka nånting. Gick över ganska omgående. Dricka laktulos funkade inte för mig för jag höll mig in i det längsta innan jag gick på toaletten så jag blev ändå jättehård i magen. Ångesten för smärtan tog över förnuftet att gå ofta. 

• Jessa med 3

Man kan också ta paraffin, som gör att bajset glider ut lite lättare - jag fick det och laktulos på bb. Det var en befrielse och jag fortsatte ett litet tag med det hemma också.

• tessum

Du har redan fått bra tips men de tål att upprepas.

Lactulos- dagligen

Xyloproct- stolpiller som bedövar

Xylocain- Världens bästa bedövningssalva, min räddare i nöden vid toabesök efter förlossning

Microlax- Jag försökte undvika att gå på toa, vilket i längden bara gjorde saken värre, med microlax var jag ju tvungen att gå dit och jag fick det hela "överstökat" väldigt fort.

Sen jag började med dessa fyra så tog det ca 2-3 veckor innan jag kunde gå på toa helt utan smärta och hjälpmedel.

• Tirem
    Jessa med 3 skrev 2010-12-18 17:54:51 följande:
    Man kan också ta paraffin, som gör att bajset glider ut lite lättare - jag fick det och laktulos på bb. Det var en befrielse och jag fortsatte ett litet tag med det hemma också.
    Håller med... Jag sprack (exploderade) under min förlossning och för att inte stygnen skulle gå upp fick jag en olja utskriven! Det var rena undret, fungerade som glidmedel på nr 2

• frwi

hade samma känsla och det visade sig sitta en liten hemorojd där,, ac3 comfort funkade för mig,, försvann på några dagar

• vittra

Jag undvek fibrer när jag var så hård, både under grav och efter förlossningen. Vitt bröd! Det hjälpte mig
    Hemorrojder finns det salvor mot.

• Teskedsmamman

Under de första 3 månaderna är det apjobbigt!

Den här gången (nr 4) har jag räddats av Psylliumfrön, 1-2 msk på yoghurt varje morgon, och magen sköter sig själv i princip!

Med de andra har jag hållit på med laxermedel osv, men både under graviditeten och efter har jag räddats av dessa små frön. Deras skal blir som gelé i magen och får tarmen att smörjas naturligt. Inte smakar de apa som t ex laktulos heller.

I baken körde jag med xyloproct stolpiller de dagar som var värst, den går ju över i mjölken så försök att bara ta när det är outhärdligt.

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
Svar på tråden Jag dör när jag bajsar!!!!!!!!!!