ladyshady skrev 2011-01-03 16:41:26 följande:
Det var jag som skrev detta i en annan tråd.
Be om Aurorasamtal TS. Jag fick den hjälp jag behövde.
Min BM på MVC och Auroramottagningen samarbetade i slutet och de stöttade och coachade helt underbart.
Mitt första barn tog tid på sig, en massa strul, bedövningar som släppte, stressad BM som slutade med sugklocka för att andningsljuden gick ner och jag sprack och fick sys.
Det andra barnet kom på tok för snabbt. Ingen bedövning, bara panik, panik och åter panik. Barnet fick knappt luft under utdrivningsskedet, låg med syrgasmask för barnets skull. Hon föddes helt frisk, men fick förlossningsdeppression, en spricka på svanskotan.... Jättejobbiga båda två.
Lovade mig själv att aldrig skaffa barn igen.
Sen kom trean och allt gick som en dans på rosor. Vill du inboxa TS så kan du göra det.
Vad var det som gjorde att det gick så bra 3:e gången? Själv hadde jag en helt fantastisk förlossning när mina tvillingar föddes. Jag gick profylaxkurs och använde mig av TENS + lite lustgas. Det funkade helt otroligt bra för mig trots att det gick otroligt snabbt. Öppnade mig från 2 till 10 cm på två timmar vilket varken jag eller bm förstod var på gång då jag inte tyckte att det var så allvarligt med värkarna. Så plötsligt började jag krysta och ungarna kom ut. Önskade att alla fick en sån upplevelse och slapp oroa sig...