"ettåring svårt skållad på dagis"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8301690.abdet är ju helt vedervärdigt hur man har skött detta.. för det första så undrar jag hur i h*lvetge man kan lyckas skålla ett bar vid ett blöjbyte... Nu tvivlar jag på att dagis har speciella blöjbyteshandfat som gör det möjligt att ställa hålla barnet under rinnande vatten.. finns det inte sånna så sätter man ju oftast barnet på handfatskanten eller håller en bit ovanför och använder handen till att tvätta av med.. det är således omöjligt att skålla barnet på det viset då du blir skållad själv först.. Min gissning är att man helt enkelt ställt in barnet i en dusch, dragit på vattnet och sköljt av utan att känna på temperaturen.. tror de allra flesta vet att man bör spola en stund innan man känner på vattnets temp för att sen skölja av..
sen till nästa grej, man ringer till pappan och säger att han har bränt sig.. men man berättar inte hur allvarliga skadorna är och när han kommer fram har pojken svåra brännskador med flagnade hud som resultat och inlindad i plastfolie.. och då undrar jag varför ringer inte personalen till ambulansen??? Nu vet inte jag om det är någon slags första hjälp att linda in med plastfolie.. men om man som personal förstår att vi måste göra något och det måste göra snabbt varför ringer man inte en ambulans för? det tar ju säkert sin lilla stund för pappan att ta sig från jobbet och om ett barn bränner sig så är det snabba ryck som gäller,, sen smärtan för den lilla pojken.. man vet ju själv hur ont det gör när man själv bränner sig... Jag tycker detta var otroligt misskött.. trodde på fullaste allvar att fröknarna fick utbildning för detta.. fel på kranarna.. skitsnack.