• Anonym

sharia lagarna vad är det för hemskt trångsynt sätt?

piska kvinnor stena dom till döds . så hemskt att höra om allt det. Hur tänker dom som hhar dom lagarna ?
    Dom kan ju inte vara smarta och måste ju tycka om att tortera.
    det står i sharia lagarna att kvinnor är efterblivna och osmarta. Såg nyss ett klipp på aftonbladet om en kvinna som blev piskad av hånskrattande poliser på av sharia lagen . det kunde vart att hon tex hade byxor på sej. Inget av detta är vad gud vill det kan man ju säga med säkert het.

• Svar på tråden sharia lagarna vad är det för hemskt trångsynt sätt?
  • amina22

Det Är inte sant enligt lagarna får man inte piska kninnan för att hon har byxor det är förbjudet inom islam., Dom som Gör så Är sjuka i skallen Nåt fel, och det är mycket sånt som förekommeri   iran,
    Däremot Om kvinnan eller mannen har sex innan äktenskap eller är otrogna då får man piska,

Jag ¨är svensk muslim, Och vet hur vacker religonen är

Ett råd till dig lyssna inte så mycket på medi utan fråga Muslimer

• aninaa

Hej! Jag måste lägga mig i detta :) Med all respekt amina, men det är ju DIN syn på islam. Koranen tolkas olika eftersom beroende på vem man frågar (av er muslimer) så får man olika svar. Det är svårt att förstå islam då. Så är det ju även i andra religioner, att man kan tolka olika. Det säger du ju också själv att man gör dessa hemska tolkningar på andra ställen. Helt klart så finns det en radikalare del av islam och de tycker naturligtvis själva att de är "riktiga" muslimer. Dessa frågor är viktiga att ta upp i sverige eftersom vi har en hög invandring av just muslimer och vi har ingen aning om vilken "sorts" islam de tillhör.
    Med vänliga hälsningar

Svar på tråden sharia lagarna vad är det för hemskt trångsynt sätt?