• Anonym

kommer celluliterna försvinna efter grav?

Jag har en vecka kvar till bf och har fått hemskt mycket celluliter på rumpa och lår.
    det jag undrar är om det finns hopp om att dem kommer försvinna efter några månader av barnvagnspromenader?
    hur var det för er?

• Svar på tråden kommer celluliterna försvinna efter grav?
  • ÅzaLu

celluliter är ju mycket pga av vätska som lagras under huden så ja en del komemr säkert att försvinna när du går i vikt o bli mer vältränad!!

• Anonym
    ÅzaLu skrev 2010-12-19 16:06:19 följande:
    celluliter är ju mycket pga av vätska som lagras under huden så ja en del komemr säkert att försvinna när du går i vikt o bli mer vältränad!!
    åh jag hade ingen aning om att det berodde mycket på vätska. jag har ju en del vätska i kroppen just nu.

men kommer promenader räcka eller är det gym som gäller?
  • ÅzaLu
    Anonym skrev 2010-12-19 16:09:53 följande:
    åh jag hade ingen aning om att det berodde mycket på vätska. jag har ju en del vätska i kroppen just nu.

men kommer promenader räcka eller är det gym som gäller?
    ja smalar ju lätt på sig en del vätska när man är gravid....

vet inte om promenader komemr hjälpa det är ju väldigt individuellt men du får ju ge de tid, det sker ju inga mirakel på några veckor eller månader =)
  • Anonym
    ÅzaLu skrev 2010-12-19 16:11:37 följande:
    ja smalar ju lätt på sig en del vätska när man är gravid....

vet inte om promenader komemr hjälpa det är ju väldigt individuellt men du får ju ge de tid, det sker ju inga mirakel på några veckor eller månader =)
    nej jag vet :/ jag var inte beredd på att min kropp skulle ändras så mycket under graviditeten. Det är inte bara celluliter jag fått.
    Och jag är så arg på mig själv att jag inte var nöjd med min kropp innan graviditeten! då klagade jag minsann fast jag var fin.
  • ÅzaLu

ja tyvärr förändras kroppen oftast ganska så mycket när man blir gravid.. jag har avrit de två gånger o fått en del bristningar på mage o höfter det är inget skoj men samtidigt har man fått något underbart utav de...
    det jobbiga tycker jag är alla kg man ska gå ner efteråt.. jag har gått upp mycket med båda barnen men de är bara o kämpa på o i värsta fall får man ta till kniven sen om man mår för dåligt...
    jag har fått ett väldigt häng på min mage.. blivit snittad båda gångerna o ett skin väck hänger över.. de vill jag ta bort då det är besvärande..

• Anonym
    ÅzaLu skrev 2010-12-19 16:18:37 följande:
    ja tyvärr förändras kroppen oftast ganska så mycket när man blir gravid.. jag har avrit de två gånger o fått en del bristningar på mage o höfter det är inget skoj men samtidigt har man fått något underbart utav de...
    det jobbiga tycker jag är alla kg man ska gå ner efteråt.. jag har gått upp mycket med båda barnen men de är bara o kämpa på o i värsta fall får man ta till kniven sen om man mår för dåligt...
    jag har fått ett väldigt häng på min mage.. blivit snittad båda gångerna o ett skin väck hänger över.. de vill jag ta bort då det är besvärande..
    ja :/ jag har klarat mig från bristningar förutom kring naveln, men man ska ju inte ropa hej än...dem kan ju komma även efter förlossningen.
    jag har fått massa acneärr i ansiktet av alla finnar jag fick tidigt i graviditeten. och nu harjag börjar få finnar igen suck.
    rumpa & lår har inga fina former längre. bara massa gropar.
    har en hemorojd som verkar vägra försvinna.

ja, man ska vara glad att man får något fint utav det iallafall.
Svar på tråden kommer celluliterna försvinna efter grav?