• Miss Cee

Reparera skador efter katt?

Vår lilla luddiga älskling har gått hårt åt tapeterna i vår lägenhet, trots alla våra ansträngningar att köpa klösbrädor m.m.

I båda rummen där det är vävtapeter (heter det så? de ser liksom flätande ut) med är övermålade med vanlig väggfärg, har katten rivit stora hål på några ställen. Någn gång måste vi laga detta, eftersom vi kommer att sälja lägenheten.

Frågan är, finns det ingen sorts "Väv" som är ofärgad, som man kan sätta över den den av rummet som är skadad, och sedan bara måla om hela rummet? Annars är vi ju tvugna att tapetsera om hela rummet med en vanlig tapet, och det vill vi helst slippa.

Altså, finns det sådan väv?
    Vad heter den?
    Vad kostar den?
    Var hittar man den?
    Hur svår är den att sätta upp?
    FUnkar det att göra såhär?

• Svar på tråden Reparera skador efter katt?
  • Linda och Fredrik

oj jobbigt.
    Ja sådan väv finns det, men det brukar inte bli så bra om man bara sätter just där skadan är då väven skiljer sig från varandra. Beror på hur den är vävd, små eller stora maskor.

vad den heter vet jag inte men de som driver en färgbutik vet garanterat, vad den kostar beror på vart du köper den.
    Du hittar den hos målaren eller med lite tur på ÖB, rusta eller liknande men då lär du veta vad du ska ha.
    Jag tyckte inte det var så svårt att sätta väven som att tapetsera.

Hoppas det går bra och att katten kan hålla tassarna borta i fortsättningen.

• Nettan73

Vad är väven gjord av? Textil eller glasfiber?

• Miss Cee

Tack så mycket för svaret!

Skönt att jag inte bara inbillat mig att det existerar sådan väv iaf =)
    Sambon såg hemskt skeptisk ut när jag delgav honom mitt förslag...*l*

• Mysan82

jodå det går att lägga dit. har själv gjort det i ett rum.. gör såhär: skär ut fina kanter, jämna. du får ju dock skära ut på den gamla med så det blir jämt. limma dit den nya. måla sedan. brukar dock oftast behövas målas just det stället 2 ggr. dvs måla den lila biten som är bytt först, sen måla hela rummet. det syntes knappt i rummet vi lappade. ( jo om du står på några cm avstånd, annars inte). glömde säga att vi använde glasfiberväv. lycka till.

• Mysan82

kan tillägga att väv är jätte lätt att sätta upp. man slätar ut väven med handen för att undvika luftbubblor. limmet köpte jag på ÖB, helt okej faktiskt. smeta dock ej på aldeles mycket lim.utan en tunn fin jämn yta.

väven är inte alls dyr.

Svar på tråden Reparera skador efter katt?