• Anonym (längtar)

ont i rygg och "växtvärk" i låren. Gravid?

Hoppas på att inte bli fördummad nu.... det är bara så att jag tror att jag hade ÄL för  en-två veckor sedan. (Har oregelbunden mens och det är svårt att hålla koll) Nästan ända sedan dess har jag haft superont i hela ryggen, främst svanken, och galen växtvärk i benen från låren och upp typ över där äggstockarna sitter. Mår även illa, men detta gör jag även pga IBS så det är svårt och veta om illamåendet har något med saken och göra. Jag är även väldigt trött...

Jag brukar inte ha ont konstant från ÄL till mens, och framför allt inte ont i ryggen. Detta kan givetvis bero på vad tusan som helst, men tankarna vandrar osökt in på möjligheten att jag kanske är gravid trots allt... Bör även tilläggas att jag denna månad åt rosenrot. Kan det kanske vara så att jag får ondare pga det? Har ni några funderingar? Känt detta själva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 20:15
    Bör tilläggas att jag fryser som besatt hela tiden, oavsett vad jag har på mig... (Och att oavsett om det är gravsymptom eller ej så antar jag att min hjärna mycket väl kan skapa symptomen bara för att jag går och tänker så mycket på det.. )

• Svar på tråden ont i rygg och "växtvärk" i låren. Gravid?
  • Jezamine

Gör ett test

Jag är INTE avstängd
  • Anonym (längtar)

gjorde ett som var neg för några dagar sen, men jag tänkte testa igen innan jul... så får vi se. Det är så svårt att koppla bort tankarna medan man väntar bara..

• Anonym

ont i ryggen och benen är inga gravsymptom jag har hört talas om.

• Anonym (längtar)
    Anonym skrev 2010-12-19 22:44:42 följande:
    ont i ryggen och benen är inga gravsymptom jag har hört talas om.
    okej.. det har jag, men det kan självklart vara felaktigt. Det är som en konstig molvärk, Det liknar min vanliga mensvärk, men är helt enorm.
  • Mjaaw
    Anonym (längtar) skrev 2010-12-19 19:55:13 följande:
    Hoppas på att inte bli fördummad nu.... det är bara så att jag tror att jag hade ÄL för  en-två veckor sedan. (Har oregelbunden mens och det är svårt att hålla koll) Nästan ända sedan dess har jag haft superont i hela ryggen, främst svanken, och galen växtvärk i benen från låren och upp typ över där äggstockarna sitter. Mår även illa, men detta gör jag även pga IBS så det är svårt och veta om illamåendet har något med saken och göra. Jag är även väldigt trött...

Jag brukar inte ha ont konstant från ÄL till mens, och framför allt inte ont i ryggen. Detta kan givetvis bero på vad tusan som helst, men tankarna vandrar osökt in på möjligheten att jag kanske är gravid trots allt... Bör även tilläggas att jag denna månad åt rosenrot. Kan det kanske vara så att jag får ondare pga det? Har ni några funderingar? Känt detta själva?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-19 20:15
    Bör tilläggas att jag fryser som besatt hela tiden, oavsett vad jag har på mig... (Och att oavsett om det är gravsymptom eller ej så antar jag att min hjärna mycket väl kan skapa symptomen bara för att jag går och tänker så mycket på det.. )
    Du skriver verligen ÅT mig! Allt stämmer in exakt på mig och jag väntar ju förundransklart på att bli gravid ja me, men jag använder inte Rosenrot. Men här fick vi ett par svar både ja o du.
  • Anonym (längtar)
    Mjaaw skrev 2010-12-19 23:28:19 följande:
    Du skriver verligen ÅT mig! Allt stämmer in exakt på mig och jag väntar ju förundransklart på att bli gravid ja me, men jag använder inte Rosenrot. Men här fick vi ett par svar både ja o du.
    åh så trevligt att någon vet vad jag pratar om! Har du tagit något test än eller försöker du liksom jag att skjuta på det? Jag kan inte sluta tänka på det, men ändå så känner jag mig annorlunda än vad jag brukar så tankarna kommer omedvetet.. Kanske lurar jag mig själv bara för att jag vill så gärna.
  • Mjaaw
    Anonym (längtar) skrev 2010-12-19 23:39:13 följande:
    åh så trevligt att någon vet vad jag pratar om! Har du tagit något test än eller försöker du liksom jag att skjuta på det? Jag kan inte sluta tänka på det, men ändå så känner jag mig annorlunda än vad jag brukar så tankarna kommer omedvetet.. Kanske lurar jag mig själv bara för att jag vill så gärna.
    För mig är det nog lite för tidigt att testa då min ägglossning var för ca 4-5 dagar sen, så jag är på dag 20 idag, lite tidigt att testa ellerhur ?
    När har du beräknad mens annars?
    Jo jag känner mig väldigt annorlunda men vågar inte hoppas för att jag försökt så länge.
    Kanske vi båda lurar oss själva!! Eller kanske inteFlört
  • Anonym (längtar)
    Mjaaw skrev 2010-12-20 00:15:49 följande:
    För mig är det nog lite för tidigt att testa då min ägglossning var för ca 4-5 dagar sen, så jag är på dag 20 idag, lite tidigt att testa ellerhur ?
    När har du beräknad mens annars?
    Jo jag känner mig väldigt annorlunda men vågar inte hoppas för att jag försökt så länge.
    Kanske vi båda lurar oss själva!! Eller kanske inteFlört
    jaa vem vet? Kroppen är bra på att luras... Jag vet inte riktigt när min mens ska komma egentligen, men troligen precis till julafton eller dagen innan om jag räknat ungefärligt rätt. Jo det låter som att det är för tidigt för dig att testa också. Jag testade efter ca en vecka och då var det givetvis negativt. Ju mer jag tänker på det ju mer blir jag säker på att jag bara lurar mig själv för att jag vill så gärna.... Usch men det är jobbigt att inte veta..
  • Anonym (längtar)

fortfarande ingen mens i sikte... väntar på att testlagrets gravtest ska dimpa ner i brevlådan. Deras lager var slut så jag vet inte när det kommer. Men när de kommit så ska jag testa igen. Hoppas hoppas... om beräkningen stämmer är jag ett par dagar sen nu...
    Jag har ungefär samma symptom som innan mens, men samtidigt inte. Ryggvärken är inte lika intensiv nu och brösten är inte ens svullna.. mysko.. krampen kommer lite till och från... jag är säkert bara stressad eller småsjuk kan jag tänka mig :(

Hur går det för dig Mjaaw? :)

• Anonym (längtar)

kunde inte hålla mig ifrån att testa så jag gick till apoteket. Är på bim+3 och fick negativt... :( Suck.. det var väl bara inbillning då och bortstressad mens!

Svar på tråden ont i rygg och "växtvärk" i låren. Gravid?