Hur hantera manipulerande kollega??
Jag har en kvinnlig kollega som jag trott var min vän. Trodde att jag kunde lita på henne och att hon stod på min sida. Men inte. Börjar sakta men säkert inse att hon manipulerar ganska friskt. Det gör mig rädd för allt jag berättat för henne....
Hon har flera gånger kommit till mig och berättat saker som andra kollegor sagt om mig. Jag har tänkt vad snäll hon är som berättar det direkt till mig när folk snackar om mig. Det har dock kommit fram senare (hon försade sig själv utan att ens inse det) att ingen har sagt dessa saker om mig, utan att det är hon som bara hittat på detta och sagt till mig. Vad hon får ut på att göra mig ledsen över en massa påstådda rykten, det vet jag faktiskt inte.
Ibland när jag anförtrott henne saker så har hon först låtsas vara stöttande, för att sedan i nästa stund pika om att jag kanske inte är ärlig om det jag berättar, och att saker jag säger inte går ihopa. Jag vet inte var jag har henne.
Jag vet inte vad hon har sagt till andra om mig, och det skrämmer nog mig mest. Jag har trott att det var en vän, men hon är så otroligt manipulerande, på ett så skickligt sätt att det är svårt att se genom det. Redan innan vi var vänner så körde hon såna spel med mig. Förstår ingenting.
Hur ska man förhålla sig till detta??