• Anonym

Om man jobbar heltid, hur många timmar jobbar man då?

Om man jobbar heltid, hur många timmar jobbar man då?

Jag trodde att det var 160 timmar, men min man säger att det är 176 timmar, stämmer det?

• Svar på tråden Om man jobbar heltid, hur många timmar jobbar man då?
  • Angels

Det beror nog lite på vilken bransch man jobbar inom. Min sambo är snickare och där är det 176 timmar som räknas som heltid och själv är jag personlig assistent och hos oss räknas 160 timmar som heltid.

• annat82

"Normalt" brukar det vara 40 timmar i veckan, men sen beror det på om man jobbar natt eller liknande eller har andra avtal. Jag har en heltid på 38 timmar i veckan då jag delvis jobbar nätter.

• Anonym

jag jobbar också som personlig assistent och hemtjänst så då hade jag rätt för mig i alla fall. Men vad är det som skiljer från olika branscher?

• hannis

Jag jobbar heltid 36,5 timmar/vecka. Jobbar då kväll, dag och natt.

• sextiotalist

Normal med dagtid är det 40 timmar per vecka, vilket är något mer än 160 timmar per månade, man brukar säga att en månad omfattar ungefär 22 arbetsdagar dagtid normalt, så 176 timmar per kalendermånad stämmer nog rätt bra.
    Sedan finns det avtal som gör att en heltid blir kortare, de som arbetar skift arbetar ofta färre antal timmar per vecka.
    När jag arbetade kommunalt (tjänsteman) hade vi 39 timmars arbetsvecka heltid.

• Angels
    Anonym skrev 2010-12-20 10:37:36 följande:
    jag jobbar också som personlig assistent och hemtjänst så då hade jag rätt för mig i alla fall. Men vad är det som skiljer från olika branscher?
    Tex min sambo jobbar 7-16 varje dag. Jag jobbar skift, heltid på 160 timmar,då jag jobbar ob-timmar också.
Svar på tråden Om man jobbar heltid, hur många timmar jobbar man då?