• M C

Lyssnar du på moraliskt tveksamma artister?

Det finns många artister därute som har en högst tveksam moral, frågan är hur mycket du bryr dig om det.
    Om de slår sina barn, är det relevant?
    Om de sjunger om knark?
    Om de är pedofiler?
    Om de promotar att slå ihjäl homosexuella?

Var går din gräns - om du har någon?

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lyssnar du på moraliskt tveksamma artister?
  • Pickeli

Eftersom jag är en sån som gillar bra texter och lyssnar på melodin lika mycket som texten oftast så går sånt ganska fetbort.

Men däremot om 50cent har någon "discodänga" om horor och knark som jag tycker rent melodiskt(?) är bra så kan jag absolut lyssna på den.

Men hör jag att låtens budskap går emot min moral så har jag svårt att tänka mig att jag skulle tycka låten var bra.

Google it!
  • puss

jag älskar ju hårdrock, och där är ju texterna lite si och så ur moraliskt perspektiv.
    fast det är inte texten som är syftet.
    vill jag ha en fin text kan jag lösa en bok lika gärna.

up yours
  • JeanneDArc

Jag lyssnar på musik och ser filmer med artister oavsett vad de gör i sitt privatliv. Ser inte det som samma sak som att stödja deras handlingar privat. De kan ju fortfarande vara bra på sitt yrke. Finns säkert en massa vetenskapsmän, läkare och världsledare som gjort bra saker för världen och ändå varit svin privat. Man skulle ju inte bortse från den kunskapen de bidragit med, eller hur? Charlie Sheen är väl ett exempel på en skådis av detta slag, han är ett svin men jag gillar ändå 2 and a half men. Hans kriminella gärningar överlåter jag till rättsväsendet att hantera.

Vad sedan låtarna handlar om är väl en annan sak, då lyssnar jag på de jag gillar helt enkelt, oavsett ämne. Jag skulle ju antagligen inte gilla en låt som handlade om att slå ihjäl homosexuella så därför skulle jag inte lyssna på det, men det handlar inte om artisten.

• puss
    JeanneDArc skrev 2010-12-20 11:32:03 följande:
    Jag lyssnar på musik och ser filmer med artister oavsett vad de gör i sitt privatliv. Ser inte det som samma sak som att stödja deras handlingar privat. De kan ju fortfarande vara bra på sitt yrke. Finns säkert en massa vetenskapsmän, läkare och världsledare som gjort bra saker för världen och ändå varit svin privat. Man skulle ju inte bortse från den kunskapen de bidragit med, eller hur? Charlie Sheen är väl ett exempel på en skådis av detta slag, han är ett svin men jag gillar ändå 2 and a half men. Hans kriminella gärningar överlåter jag till rättsväsendet att hantera.

Vad sedan låtarna handlar om är väl en annan sak, då lyssnar jag på de jag gillar helt enkelt, oavsett ämne. Jag skulle ju antagligen inte gilla en låt som handlade om att slå ihjäl homosexuella så därför skulle jag inte lyssna på det, men det handlar inte om artisten.
    och jag gillar inte att springa till bergen, men jag lyssnar på maiden iaf.
    man måste liksom inte hålla med om alla texter. vad blir kvar då, kan man ju undra.
    up yours
  • M C

Charlie Sheen har slagit sin fru, sånt skiter jag i. Det är hans privata problem som hans fru måste arbeta med. Däremot har jag väldigt svårt för vår lokala sångarförmåga från Chile eftersom han gick på en försvarslös ung människa.

Leila K har privata problem som drabbar henne, det funkar. Men att lyssna på Brittny S som försummar sina barn är sådär för mig.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Faile

Egentligen bryr jag mig inte så mycket, men det finns ett undantag.
    Marilyn Manson kan jag bara inte med sedan jag såg någon intervju där han försvarade och förde fram pedofilers handlingar som något positivt.
    Jag inser att det troligen inte är något han själv tycker utan pr, men där gick min gräns. Osmakligt som fan.

Han är visserligen den enda som är bojkottad här i huset, men jag svarade alltså "jo fast inte de värsta".

Sluta jiddra, börja trolla!
  • VirrigaVerna

Vitmakt musik går fetbort eftersom att det har ett budskap som jag inte vill stödja Kräks
    Artister som öppet deklarerar hat mot homosexuella eller andra grupper går bort..

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • JeanneDArc
    puss skrev 2010-12-20 11:33:39 följande:
    och jag gillar inte att springa till bergen, men jag lyssnar på maiden iaf.
    man måste liksom inte hålla med om alla texter. vad blir kvar då, kan man ju undra.
    vet inte om du tolkade mig som att jag inte lyssnar på texter jag inte själv skulle vilja? I så fall skrev jag otydligt. Jag kan lyssna på det mesta och lyssnar även på hårdrock med mer omoraliskt innehåll om man säger så. Men om det är en text som får mig att äcklas eller en låt jag inte gillar så lyssnar jag ju inte helt enkelt. Det kan ju också bero på vad för sorts låt det är. Det kan finns djupt kvinnokränkande texter, men som framförs humoristiskt och det kan jag tycka är jäkligt kul. Beror helt på hur jag själv mår och känner av en låt.
  • puss
    JeanneDArc skrev 2010-12-20 11:43:17 följande:
    vet inte om du tolkade mig som att jag inte lyssnar på texter jag inte själv skulle vilja? I så fall skrev jag otydligt. Jag kan lyssna på det mesta och lyssnar även på hårdrock med mer omoraliskt innehåll om man säger så. Men om det är en text som får mig att äcklas eller en låt jag inte gillar så lyssnar jag ju inte helt enkelt. Det kan ju också bero på vad för sorts låt det är. Det kan finns djupt kvinnokränkande texter, men som framförs humoristiskt och det kan jag tycka är jäkligt kul. Beror helt på hur jag själv mår och känner av en låt.
    jaha, ok.
    up yours
Svar på tråden Lyssnar du på moraliskt tveksamma artister?