Joakim?
Väntar en liten kille i början av februari,pappan har hela tiden gillat namnet Joakim,jag va inte överdrivet förtjust i det från början men börjar nog ändra mig
Vad tycker ni? Sam står också med på listan.
Storasyster heter Amanda.
Väntar en liten kille i början av februari,pappan har hela tiden gillat namnet Joakim,jag va inte överdrivet förtjust i det från början men börjar nog ändra mig
Vad tycker ni? Sam står också med på listan.
Storasyster heter Amanda.
Joakim är fint men ni bör nog ha i åtanke att han kommer att kallas för "Jocke".
Ja,det är sant.. Det vet jag inte om jag gillar direkt
..
..Jag tycker det är fint. Lite vanligt men det blir väl mer och mer ovanligt...? Enkelt att uttala och jag gillar Jocke, det låter tufft.
Joakim e fint! Och Amanda & Joakim låter fint :) Lycka till!
Tack för lyckönskningen :)
Fast är Joakim så vanligt nu? Jag tycker att det passar rätt bra med storasysters namn men det gör nog de flesta.
Jag röstar på Sam, det tycker jag är supergulligt! Joakim blir Jocke och det är ju inte så vidare vackert.
Joakim blir Jocke eller Kimme - not so nice.
Jag är inte så förtjust i Sam heller..... f´låt!
Men lite andra tips:
Adam
Erik
Henrik
Emrik
Algot
Herman
Julius
Vincent
Nils
Usch, nä inte Joakim. Men Sam gillar jag.
Njae, för mig är Joakim mer något som pappan till barnet skulle kunna heta...lite fel generation. Men det är klar att det funkar om man vill ha ett namn som numera är ovanligt på småbarn, det är knappast anskrämligt.
Joakim är fint. Inte så vanligt bland barn idag. ![]()
Jag tycker det är jättefint!
Min man heter Joakim, och vår son heter det i andranamn.
Det var ett vanligt namn på 70-talet.
Visst blir maken kallad Jocke av en del, och det låter ju som ett papegojnamn. Men det är mest de som känner honom ytligt, gamla polare o.s.v....