• Micki

Joakim?

Väntar en liten kille i början av februari,pappan har hela tiden gillat namnet Joakim,jag va inte överdrivet förtjust i det från början men börjar nog ändra mig

Vad tycker ni? Sam står också med på listan.
    Storasyster heter Amanda.

♥ Amanda ♥
  • Svar på tråden Joakim?
  • Pix Maniac

Joakim är fint men ni bör nog ha i åtanke att han kommer att kallas för "Jocke". 

• Micki

Ja,det är sant.. Det vet jag inte om jag gillar direkt Obestämd..

♥ Amanda ♥
  • Pix Maniac
    April09 skrev 2010-12-20 13:23:21 följande:
    Ja,det är sant.. Det vet jag inte om jag gillar direkt Obestämd..
    Nej... Det är rätt trist.
  • Livisu

Jag tycker det är fint. Lite vanligt men det blir väl mer och mer ovanligt...? Enkelt att uttala och jag gillar Jocke, det låter tufft.

• nelli08

Joakim e fint! Och Amanda & Joakim låter fint :) Lycka till!

• Micki

Tack för lyckönskningen :)

Fast är Joakim så vanligt nu? Jag tycker att det passar rätt bra med storasysters namn men det gör nog de flesta.

♥ Amanda ♥
  • Serla

Jag röstar på Sam, det tycker jag är supergulligt! Joakim blir Jocke och det är ju inte så vidare vackert.

• Linda1976

Joakim blir Jocke eller Kimme - not so nice.

Jag är inte så förtjust i Sam heller..... f´låt!

Men lite andra tips:

Adam
    Erik
    Henrik
    Emrik
    Algot
    Herman
    Julius
    Vincent
    Nils 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Toddes mamma

Usch, nä inte Joakim. Men Sam gillar jag.Skrattande

• St Augustine

Njae, för mig är Joakim mer något som pappan till barnet skulle kunna heta...lite fel generation. Men det är klar att det funkar om man vill ha ett namn som numera är ovanligt på småbarn, det är knappast anskrämligt.

• Livisu
    April09 skrev 2010-12-20 17:47:21 följande:
    Tack för lyckönskningen :)

Fast är Joakim så vanligt nu? Jag tycker att det passar rätt bra med storasysters namn men det gör nog de flesta.
    Inte vanligt för nyfödda men dem på 20, 30, 40 och 50 år som heter Joakim lever ju fortfarande!
  • Micki
    Livisu skrev 2010-12-27 20:20:20 följande:
    Inte vanligt för nyfödda men dem på 20, 30, 40 och 50 år som heter Joakim lever ju fortfarande!
    Ja,självklart! Tänkte mer på att det troligtvis inte är typ 5 killar i samma klass som bär samma namn..
    ♥ Amanda ♥
  • BlommanFörDagen

Jag tycker det är jättefint!
    Min man heter Joakim, och vår son heter det i andranamn.
    Det var ett vanligt namn på 70-talet.
    Visst blir maken kallad Jocke av en del, och det låter ju som ett papegojnamn. Men det är mest de som känner honom ytligt, gamla polare o.s.v....

Svar på tråden Joakim?