• Svar på tråden Sticka fläta 2
  • M C

På youtube finns det många många instruktionsvideosar, du får kolla på engelska bara och de håller tråden i höger hand iställer för vänster. (de blir ofta väldigt imponerade av vår mer effektiva hållning, det har hänt mer än en gång att man får visa om man stöter på en amrikan eller britt.)

Braid - fläta
    knit-räta
    purl - aviga
    yarn over - omslag
    cable - fläta och snurra dvs sånt som poppar upp ur mönstret, du har en snurra eller ögla på bilden.

osv

">

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Vad skall jag göra
    M C skrev 2010-12-21 10:35:28 följande:
    På youtube finns det många många instruktionsvideosar, du får kolla på engelska bara och de håller tråden i höger hand iställer för vänster. (de blir ofta väldigt imponerade av vår mer effektiva hållning, det har hänt mer än en gång att man får visa om man stöter på en amrikan eller britt.)

Braid - fläta
    knit-räta
    purl - aviga
    yarn over - omslag
    cable - fläta och snurra dvs sånt som poppar upp ur mönstret, du har en snurra eller ögla på bilden.

osv

">

" target="_blank">

Tack för länken du skickade Skrattande Jättebra klipp.
    (¸.?* *?.¸¸.?* *?.¸Mamma till Kevin 080921¸.?* *?.¸¸.?* *?.¸)
  • M C
    Vad skall jag göra skrev 2010-12-21 12:04:33 följande:
    Tack för länken du skickade Skrattande Jättebra klipp.
    Ja, jag tog mig en titt jag med. Där finns otroligt många jättebra instruktioner!
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
Svar på tråden Sticka fläta 2