• 1979sandy

plussade på ÄLstickan innan mens??

Har alla graviditetssymtom som finns! Är på bim -3 och testade för skojs skull testlagrets ÄLsticka efter att ha fått - på graviditetsstickan.. Jag fick två streck på ÄLstickan...Hur kan det komma sig? Hörde att det kan synas om man ska ha mens precis så det är väl det som är på G..Men nån som vart gravid o fått plus på ÄLstcika och minus på grav sticka??

Tack!!

• Svar på tråden plussade på ÄLstickan innan mens??
  • Jordgubbarmeglass

Det sägs ju att du kan plussa på en älsticka då du är gravid.
    Men inte blir det plus bara för att du ska ha mens.

Men för att det ska vara ett positivt ältest så måste strecken vara lika starka, eller teststrecket starkare än kontrollstrecket.

• Vickan I

Var äl-testet starkt? För jag har hört att det ska vara fullt utslag vid grav. Men vet inte säkert. Jag fick det iaf. Men då fick jag svagt streck på billig sticka gravtest också.

• 1979sandy

ahaa, Tack.
    Fösrsta strecket var riktigt rött, det andra mer rosa, men definitivt där....*förvirrad*....Glad
    Gjorde grav test också o om jag tittade så ögonen höll på att trilla ut kunde jag se antydan till streck, men det kan va inbillning. Det var då inte rött, utan mer antydan till streck bara..

Man får väl VÄNTA o se....

• Zelmilainen

utslag på ältest kan påvisa graviditet, men är aldrig nån säkerhet. detta då ältest reagerar på flera hormon. sen får de flesta alltid ett visst utslag på ältester oavsett när i månaden man testar. strecket bör vara starkt om det ska påvisa grav sa en läkare till mig.

nehepp...
  • MuM2girls

Jag fick nästan possetivt på ett äl test på Bim-7 men negativt på gravtest, på BIm-5 fick jag plus på graviditets testen:) Äl testet var inte lika starka utan teststrecken var svagare typ som det brukar vara en dag innan äl:)

• Angelica89

Jag fick ett jätte svagt sträck på min sticka på bim-2 Men gravid va jag iallfall fö rnu är jag i v14:)

• Nunnigumsi

Jag hade hört att man kan får positivt utslag på ÄL-test, om man är gravid. Jag hade 1 st Clearblue ÄL-test kvar, så på BIM+2 testade jag och det blev fullt utslag..sprang då till apoteket oc jöpte ett Clearblue graviditetstest och det blev ett stort plus!

• 1979sandy
    spännande! Nån som testat minus fram till bim o sen pluss flera dar efter??
  • Zelmilainen
    1979sandy skrev 2010-12-22 22:04:38 följande:
    spännande! Nån som testat minus fram till bim o sen pluss flera dar efter??
    många
    nehepp...
  • fiffi84

Jag testade med äl test vid min förra graviditet. Gav starkt utslag åkte och köpte grav test och det var ocå starkt positivt  :)

• barn är livet
    Fråga: Jag använder ägglossningstest och undrar om dessa också kan utslag på graviditet?

Svar: Ägglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH). LH och hCG, som ett graviditetstest reagerar på, är två väldigt lika hormoner. Ett ägglossningstest kan inte se någon skillnad på de båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och hCG. Det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest. Det är dock ingenting man ska göra eftersom testet inte kan se skillnad på ägglossning eller graviditet, vilket gör det mycket mindre pålitligt jämfört med ett graviditetstest som enbart ger utslag för graviditet och inte ägglossning.
  • 1979sandy

Nu har jag bim -1 o ingen mens men alla symtom kvar. Inget på äl Stickan heller... Det är inte så bra då eller? Inga hormoner .....?

• Sara E

Hur har det gått?
    Jag  var på bim-5 igår och testade för skojs med ett äl-test och det visade posetivt.
    Testade med ett gravtest efter och det var negativt :(
    Bara att hålla tummarna, ska testa om någon dag igen om inte mensen kommit.
    (kan tillägga att det ej var morgon urin heller)

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
  • Minnie Mouse

Jag är nu på BIM +3 igår testade jag med ÄL test och det visade sig vara positivt. Nu vågar jag inte testa med gravtest eftersom varje gång jag testar efteråt kommer mensen. Ska man lita på ÄL test och hur stor ÄR chans då att man värkligen är gravid??

Jag är också intresserad, gur har det gått 1979sandy???

• 1979sandy

Hej...

Många plusar på ÄL test när mensen är påväg, och min dj**la mens kom som på beställning. Min kropp spelade mig verkligen ett spratt för jag hade varenda symtom du kan tänka dig, men ingen bebbe. .
    Men nu är det bara upp och köra igen...

Jag önskar er sååå lycka till!!

• Minnie Mouse

Jag testade idag och fick positivt på gravtestet!
    BIM+2 positivt ÄL test
    BIM+4 positivt gravtest

Lycka till ni andra, önskar er in bebe i magen och gott nytt år!!!

Svar på tråden plussade på ÄLstickan innan mens??