• nyfikengrön

laga trasig display på iphone4

Ville höra om någon har lämnat in sin iphone via återförsäljare  (tex halebop) för o laga en display som gått sönder och fick ni betala något för det eller täckte garantin det och om ni fick betala hur mkt kostade det då att laga den??

Frågar för jag vill veta om det är mer värt o lämna den till återförsäljaren för o laga än o betala o få den fixad privat, om det skulle bli skillnad i priset eller nåt.

Har kollat med mitt försäkringsbolag o de täcker allt över 1500kr och telefonsatan kostar 1499kr att fixa privat, tänkte höra om det är ännu billigare genom återförsäljare eller värt o lämna den till privat lagning??

• Svar på tråden laga trasig display på iphone4
  • M Y L F

Trasigt glas går inte på telefon garantin, du kan ju kolla din privata. Min kollega bytte sin frus glas på en G3 och det gick på 1800.

• nyfikengrön

Har hittat ett ställe som tar 1499kr för att byta glaset (på iphone 4) och det görs på en halvtimme medan man väntar eller så kan man för 300kr extra få dem att komma hem till en och göra det eller till jobbet. O det tråkiga var att  min allriskförsäkring har självrisk på 1500kr så det är bara att hosta upp beloppet själv tydligen.  Har dock fortfarande inte haft råd att byta det

Man kan även skicka in telefon till detta ställe om man inte bor i Sthlms området.

http://iphonereparation.se/reparera-iphone/

• Emjimpa

Hej!!
    Jag skickade in min iphone till Nollåttans.se. Snabb & smidigt gick de :)

// Em

• EmmaLov
    Emjimpa skrev 2011-02-04 07:14:03 följande:
    Hej!!
    Jag skickade in min iphone till Nollåttans.se. Snabb & smidigt gick de :)

// Em
    Vad kostade det då??
  • SatanLendMeADollar

Varför hade du sönder den från första början?

Svar på tråden laga trasig display på iphone4