Fixerad bebis i v.32 och smärtsamma sammandragningar kommer bebisen för tidigt?
Hej,
Jag har haft besvär med smärtsamma sammandragningar sedan v. 26 och blev sjukskriven i v.31 för det och blev ordinerad vila (+ bricanyl). Limodertappen var ej påvekad i vecka 26 men de säger att de inte vill undersöka mig nu igen ifall det ska trigga ännu mer sammandragningar och eventuellt sätta igång förlossningen. Var hos BM idag som sa att bebisen redan hade fixerat sig och var lite orolig då mina sammandragningar har ökat ytterligare. Hon sa att jag skulle åka in till förlossningen om smärtan även ökade men det känns som tidigare med mellankraftiga menssmärtor och inte varje gång kanske varannan sammandragning. Men jag har sammandragningar vid minsta lilla rörelse.
Vet inte om det hör till men har även gjort tillväxtultraljud (16/12) då mitt sf mått nästan avstannat och min "kurva" ligger under det normala. Enligt ultraljudet avvek bebisen endast med -2,3. Ska troligtvis på ett till ultraljud så att de ser att bebisen fortsätter växa.
Är det någon som känner igen sig? Kom eran bebis för tidigt med dessa förutsättningar?