Ha ha ha den försäljaren visste inte vad han pratade om, eller så tyckte han att han skulle förklara på ett enkelt sätt, fast jag som hållit på med ljud, bild, data, support av det i "hundra år" kan inte riktigt begripa vad han menade...
Fast har jag förklarat så illa, att du inte alls blev hjälpt, gör ett försök till då.
Du behöver en projektor som kan visa bilder i besvärliga miljöer, då behöver den vara ljusstark, det är i princip allt. Finesser som många ingångar, att den är tyst, att den kan klara alla format å en riktigt hög upplösning som äkta HD, det behöver du inte.
I en hemmabio så är det andra krav som gäller, den ska var tyst, inte kul med höljudd projektor när det ska var tyst i en film. Det som är svart ska visas svart, bra kontrast m.a.o, du vill ha högupplösning, t.ex kunna visa Full-HD eller iaf HD som sänds som tv-signal. Du vill kunna ansluta flera olika källor, som dator, spelboxar å dekodrar.. Att den sen inte är så ljusstark spelar ingen roll, på bio vill man iaf inte ha solsken i rummet.., så dt kravet kan man tulla lite på, å istället på köpet få en bättre bild...
Jasså mitt alias.., hmm, inte för förstår, men älska på du