IlsaBlackWidow skrev 2010-12-30 13:21:24 följande:
Oh ja det var ju en skillnad! Men man fick en treårsgaranti på lampan så det blir ett senare problem (om inte jag har sönder den då :-P)
Ska spara länken!
Läs om den garantin, så ser du att 3 år, är om du inte använder lampan.., elller rättare sagt, det finns en timbegränsning...
Men den kan du fuska med, då timräknaren kan nollställas via en meny, vilket gör att du kan sträcka ut garantin att gälla i 3 år.., om ditt samvete tillåter det...
Jag "nollar" alltid timräknaren lite då å då, då vissa projjar helt enkelt släcker ner efter ett visst antal timmar, för att markera för lampbyte..., helt idiotiskt, jag vet.., men så är det..., har aldrig bytt lampa i en projje, innan den slocknat, eller blivit så bränd i lamphus-glaset, att bilden är dålig...
Det finns ännu ett sätt att spara pengar, å det är att enbart byta bulb (glödlampa) å inte hela lamphuset..
Det kräver lite teknisk kunskap, men bör klaras av den normalhändige, ev behövs lite kunskaper om lödning.
Men innan man gör ett sån´t köp, så kolla att glaset i lamhuset inte har missfärgats, då är det bortkastat att enbart byta bulb..