Inlägg från: Filuren83 |Visa alla inlägg
  • Filuren83

Nya modet: Varken innekatt eller utekatt. Varför inte Mittimellan katt?

Jag vet inte om det har att göra med ras och temperament, men två av mina tre katter skulle aldrig funka som varken innekatter eller mittemellankatter. De ÄLSKAR att springa fort, fort och sträcka ut över gräsmattorna för att sedan flyga upp i ett träd och sedan springa vidare. Sen kommer de in efter någon/några timme/-ar nöjda och glada med att de har fått vara ute och röra sig och också bara ligga i buskarna och titta.
    Vi började också med koppel på alla tre men det har inte gjort att de tycker att det är aktuellt att hålla sig vid min sida. De är ju inte flockdjur direkt.

Den tredje katten är nöjd om han får ligga i buskarna hela dagen och kanske jaga sina kompisar en stund.

Leker gör vi inne ändå, även då de får vara ute.

Jag har hellre en katt som lever lycklig och som får bestämma lite själv hur den vill göra. Att folk sen släpper ut okastrerade katter, det är ren idioti. Och hur man har sin katthållning får man kanske anpassa lite efter hur man bor, olyckor kan hända ändå såklart men man kanske inte ska ha katt om man bor i lägenhet precis bredvid en stor väg.

Svar på tråden Nya modet: Varken innekatt eller utekatt. Varför inte Mittimellan katt?