Inlägg från: tamate |Visa alla inlägg
  • tamate

Nya modet: Varken innekatt eller utekatt. Varför inte Mittimellan katt?

ts
    nu bor vi på landet så vi har inte problem med bilar och elaka folk finns det nog inte så många her av vad vi vet men förut hade vi katterna inne på vintern och ute på sommaren men ner katterna dog (av ålder) så har vi skaffat nya och dom vegrar att vara rumsren och nu ner vi har barn så er det eckligt att katterna jemt kissar barnens sengar och bland gosedjuren så nu har vi gjort i ordning nere i pumprummet (vattenpumpen er der) så dom kan gå in der med leksaker mat seng och så har vi gjort en hylla i fönstret så dom ligegr och tittar ut.
    katterna försöker inte ens komma in utan dom kommer upp och kallar på oss om maten skulle ta slut så dom trivs bettre der nere der dom kan gå fitt ut och in och inte har dom krav som vi har inne ( inte gå på bordet etc måste gå på kattlådan, barnen drar i dom stup i kvarten mm mm) så jag tycker att våra katter har det guld=)
    att utekatter dör av diverse grejer tycker jag inte stemmer, komemr från en bondgård och vi hade en 10 katter jemt och så gott som alla dog av ålderdom. och våra katter var och er inte förvildade.
    men detta beror ju helt på hur och var man bor. jag tycker inte om vegar och ner jag vexte upp så bodde vi 1 km ifrån nermaste veg (förutom den som gick direkt till vår gård)

hade vi bott sådet varit en risk för katterna hade jag inte haft katt alls, har heldre ingen katt en en innekatt. 

• tamate

ha ha du försöker setta dit fel person ha ha

vi har en newfoundland och en tax och dom går fritt  ute och inne året runt, vi har 8,5 ha med mark som dom rör sig på så det går ingen bet på dom inte =)
    vi har hestar vi har höns och alla djuren har gott om utrymme och blir bra ompysslade. vi har even utegrisar men just nu så er dom slaktade och en ny omgång kommer om någon månad.
    och alla djuren har lika verde!

regnbågshimmel skrev 2010-12-22 15:53:24 följande:
    Du skriver på din presentation stort och tydligt att du har en hund? Menar du att hunden går fritt i skogen lika mycket som katten gör? Eller är ni mer rädda om hunden för att den kostade mycket pengar?

Det jag vill påpeka är att mycket beror på hur mycket djuret Kostar som räknas i Sverige. Men mina katter är jag rädd om och skulle aldrig släppa iväg dom utan tillsyn, fastän jag har fått dom gratis.
  • tamate
    Apocalypso skrev 2010-12-26 00:48:07 följande:
    Är du medveten om att hundar inte får springa lösa utan uppsikt även på egen mark under tiden det råder koppeltvång? 
    vem har sagt att dom inte har uppsikt?
Svar på tråden Nya modet: Varken innekatt eller utekatt. Varför inte Mittimellan katt?